معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد،گفت:‌ جهاددانشگاهی ابزاری قوی، امن و متخصص برای تحقق اهداق بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، سرهنگ«محمدرضا مزیدی» در آستانه سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با دکتر«مهدی باصولی» رییس سازمان جهاد دانشگاهی یزد دیدار و پیرامون همکاری‌های مشترک با یکدیگر گفت و گو کردند.

سرهنگ«محمدرضا مزیدی» در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان جهاد دانشگاهی، اظهار کرد:‌ به نظر ما تمام نهادهایی که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت دارند نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار ایفا می‌کنند.

وی افزایش مهارت‌‎های زندگی، آگاهی‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ قانون پذیری و جلوگیری از فرهنگ قانون گریزی را از جمله بایدهای حوزه اجتماعی دانست و افزود:‌ تحقق اهداف توسعه اجتماعی و فرهنگی مستلزم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در استان یزد است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت گام دوم انقلاب، تصریح کرد‌:‌ با توجه به فعالیت‌های موثر و متنوع، جهاددانشگاهی می‌تواند ابزاری مطمئن برای رسیدن به اهداف گلم دوم انقلاب باشد.

این مسئول هویت و آگاه سازی عمومی را از جمله رسالت‌های جهاددانشگاهی در استان یزد دانست و بیان کرد:

جهاددانشگاهی رسانه‌ای موثر در حوزه آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی اجتماعی است، اظهار کرد:‌ وجه مشرکت نیروی انتظامی و جهاددانشگاهی آموزش عمومی شهروندان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی در پایان فضای مجازی را تهدیدی جدی برای توسعه اجتماعی دانست و بیان کرد:‌ جهاددانشگاهی باید بیش از پیش در این حوزه فعالیت داشته باشد.

«مهدی باصولی»رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد هم با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان،‌ اظهار کرد:‌ جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ‌آموزشی، ‌پژوهشی و رسانه‌ای با فرماندهی انتظامی استان یزد فعالیت و همکاری لازم را داشته باشد.

وی نتیجه محور بودن را از جمله ویژگی‌های اقدامات و برنامه‌های جهاددانشگاهی در استان و کشور دانست و افزود: دوره‌های آموزشی این سازمان متفاوت، مبتنی بر دانش روز و متنوع است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد مرکز افکارسنجی ایسپا را یکی دیگر از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: تهیه گزارش میدانی با محوریت افکار سنجی نقش مهمی در تدوین برنامه های راهبردی و کاربردی موثر ایفا می‌کند.

 باصولی در ادامه با بیان این‌که تولید محتوای فرهنگی به منظور ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه متناسب با اهداف و برنامه‌های ناجا را از جمله اقدامات انجام شده و دستور جهاد دانشگاهی یزد است، گفت:‌ جهاد دانشگاهی یزد می‌تواند با ابلاغ مأموریت ویژه در حوزه رسانه‌ای توسط دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فعالیت داشته باشد.

وی در پایان برگزاری میزگردهای تخصصی و تهیه گزارش‌های موردی را از جمله اقدامات قابل اجرا در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای دانست و گفت:‌ جهاددانشگاهی آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با فرمانده انتظامی استان یزد در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کاری خود است.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.