شهردار یزد با بیان این‌که یکی از وظایف شهرداری صیانت از شهروندان در مقابل بحران‌های طبیعی از جمله سیل است، بر لزوم استفاده بهینه از آب‌های گوراب سیل بند برای مقابله با بحران کم آبی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«جمال‌الدین عزیزی» صیانت از شهروندان در مقابل بحران‌های طبیعی از جمله سیل را یکی از وظایف شهرداری‌ها عنوان و اظهار کرد: طرح ساخت عملیات اجرایی قطعه چهار سیل بند شهر یزد در فضایی خارج از محدوده شهر در دو ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هدف از ساخت قطعه چهار سیل بند، جلوگیری از ورود سیل به شهر و خطرات ناشی از آن برای شهروندان است.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که در این طرح دو کار عمده انجام می‌شود، گفت: یکی از اقدامات عملیات، ساخت سیل بند با ۳۸ هزار مترمکعب خاکریزی با ارتفاع3.5 متر و بخش دیگر، ساماندهی فضای جلوی سیل بند می‌باشد که در گذشته به عنوان محل دفن نخاله بوده است تسطیح خواهد شد.

عزیزی حجم عملیات خاکبرداری این طرح را ۹۴ هزار متر مکعب و به طول ۲۸۰ متر و ارتفاع ۳,۵ متر با هدف مهار سیلاب عنوان و اظهار امیدواری کرد: با احداث این سیل بند بخش از خطراتی که سیل شهر را تهدید می کند مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به بحران کم آبی، تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین، آب‌های جمع آوری شده در گوراب در زمان سیل برای آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد.

قطعه چهار سیل بند شهر یزد حد فاصل کوه دخمه و شرق کوه سنگ در جنوب غربی منطقه صفائیه و همچنین در جنوب اراضی دانشگاه یزد قرار دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.