فاطمه دانش یزدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان افزود: این سند با مشخص کردن نیازها و روشن کردن راهبردهای مناسب در حوزه زنان و خانواده در واقع راهنمای فعالیت های ما برای تصمیم گیری و برنامه ریزی در خصوص این قشر است.

وی با بیان اینکه این سند با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت های زنان در استان‌های کشور تدوین شده است اظهار داشت: سند مورد اشاره در استان در ۱۰ شاخص چون بهداشت، مشارکت‌های مدنی ، وضعیت جمعیتی ، آسیب های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی تهیه شده است.

دانش یزدی خاطر نشان کرد: سند یاد شده یک راهبرد و استراتژیک برای دستگاه‌های متولی در حوزه زنان و خانواده و یک برش استانی در این حوزه است .

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه ای  سه جانبه بین  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی است که در ۲۳ استان کشور از جمله یزد اجرای آن طرح کلید خورده است.

وی در ادامه هدف اصلی از اجرای  طرح‌ها یاد شده را توانمندسازی زنان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر این طرح‌ها در نقاط مختلف استان در حال اجرا است ضمن اینکه یکی از طرح‌ها مختص  شهرهای کم برخوردار است که اجرای آن نیز کلید خورده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: زنان با مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند مهارت‌های بومی مدیریتی و مهارت‌های شخصی شأن را ارتقا دهند تا معیشت خود را اداره کرده و کسب و کاری راه اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری براساس مواد ١٠١ و ١٠٢ و بند «ت» ماده ٨٠ برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند و وضعیت آن ها از جنبه های مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

دانش یزدی افزود: توان افزایی زنان بویژه سرپرست خانوار در امور معیشتی یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار دولت است و در این راستا اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی با اشاره به طرح ملی تاب آوری اجتماعی در استان گفت:این طرح تاب آوری از  سه سال پیش در استان در حال اجراست و استان یزد در زمینه بسیار موفق  عمل کرده که هدف از اجرای طرح  این است که تعاملات اجتماعی جوامع محلی را تقویت کنیم تا بانوان بتوانند برای حل مسائل پیش روی خود نقشه و راه مناسبی تعریف کنند.

دانش یزدی خاطر نشان کرد: در سالجاری برای نخستین بار مسابقه طراحی و خلاقیت در انیمشین با موضوع خانواده اصیل یزدی و بانوان و نشاط در خانواده توسط این دفتر در دست اقدام  دارد که مهلت ارسال آثار به  این مسابقه ۳۰ مرداد است.

ایجاد بانک اطلاعات بانوان توانمند استان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه از ایجاد بانک اطلاعات بانوان توانمند استان در زمینه های مختلف خبر داد و افزود: بازدید از واحدهای کسب و کار زنان کارآفرین از جمله اولویت های این دفتر است وقتی از حوزه جامعه بانوان صحبت می شود همیشه نباید به ضعیف و نبود کاستی این حوزه اشاره کرد بلکه باید از توانمندهای و موفقیت زنان موفق سخن گفت.

دانش یزدی از راه اندازی کمیسیون بانوان خانه صنعت استان با هدف انتقال تجربیات ، تبادل نظر در زمینه کسب و کار  خبر داد و گفت: ۷۰ بانوی کار آفرین در بخش صنعت استان فعالیت می کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد نقش رسانه های در شناسایی ظرفیت ها وتوانمندی بانوان مهم خواند و اظهار داشت: در این زمینه باید نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشید. 

تقویت مشارکت های اجتماعی در شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه توانمندی محلات در مناطق مختلف، برگزاری برنامه های مختلف در زمینه مدیریت مصرف انرژی و اجرای طرح های مختلف در زمینه تحکیم خانواده از دیگر اقدامات این دفتر بیان کرد.

در این نشست  نمایندگان پایگاه های خبری نقطه نظرات خود در بیان کردند.

در پایان این نشست از کبری دانشی خبرنگار خبرگزاری ایرنا بانوی رسانه ای برتر سال در حوزه پزشکی ،فاطمه شریفی فعال رسانه و روابط عمومی  در حوزه پژوهش ، بهارک روشن بخش عکاس خبری خبرگزاری ایسنا  در حوزه عکس  ،راضیه بیگی خبرنگار پایگاه خبری بافق فردا حوزه رسانه های شهرستان ، فهیمه زندیان  مسئول صندوق اعتباری هنر و روزنامه نگاران در حوزه ارتباط با رسانه ها ، سعیده صدیقی خویدک خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نیره شفیعی پور سرپرست و خبرنگار خبرگزاری مهر حوزه اجتماعی ،اعظم السادات میرجلیلی سرپرست و خبرنگار خبرگزاری ایکنا در حوزه فرهنگی بعنوان بانوان رسانه ای برتر سال استان تجلیل شدند.

همچنین  سیده سکینه میرطاهری سردبیر و خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حوزه سیاسی ، زهرا گنجعلی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما  در حوزه آموزشی و اجتماعی ،-فاطمه عبدلی مدیرمسئول پایگاه خبری یزدآوا  در حوزه گزارش ،سوسن شکوفه خبرنگار پایگاه خبری یزدبانو  در حوزه بانوان، سمانه حسینی خبرنگار خبرگزاری تسنیم  در حوزه خبر ، فاطمه ملاعباسی مدیر هماهنگی باشگاه خبرنگاران جوان استان در حوزه اداری  و مریم بهرامی فعال رسانه در حوزه خانواده تقدیر شدند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.