رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: متأسفانه بعد از بررسی انجام شده در حسابرسی‌های شهرداری یزد از سال 94 تا 96 مغایرت بیش از 80 میلیاردی بدست آمده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«ونوس عامری» در جلسه شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضا برگزار شد، با بیان این‌که در بررسی گزارش‌های حسابرسی سال‌های 94،95و96 شهرداری توسط کمیته حسابرسی شورا متوجه مغایرت‌های زیادی در اسناد دریافتنی شدیم، اظهار کرد:‌ در سال ۹۴ مغایرت اسناد دریافتنی نزدیک به  ۹۵ میلیارد تومان بوده که به ۳۰ درصد بودجه همان سال می‌رسد.

وی افزود:‌ در گزارشی حسابرسی سال ۹۶ مبلغ مغایرت اسناد دریافتنی ۱۲۷ میلیارد تومان درج گردیده که با وجود مبالغ هنگفت مغایرت متاسفانه حتی یک صورت مغایرت طی این سال‌ها جهت شفاف‌سازی سیستم مالی تهیه نشده است.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بررسی روند حسابداری طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به گونه‌ای است که ریزی از اسناد دریافتنی وجود ندارد و پیمانکار طرح هم نتوانست این اسناد را ثبت نماید.

عامری در ادامه با اشاره به ادعای خود مبنی بر وجود مغایرت 80 میلیارد تومانی در حسابهای شهرداری یزد، تصریح کرد: ما در کمیته حسابرسی حداقل 30 ساعت وقت برای بررسی گزارش حسابرسی سالهای ۹۴ و ۹۵ اختصاص دادیم و اینکه گفته بودند عامری راحت میگوید ۸۰ میلیارد مغایرت وجود دارد اصلا راحت به این ارقام نرسیدیم بلکه جهت شفاف سازی مالی وقت و دقت بسیار به خرج دادیم.

این مسئول بیان کرد: طبق آخرین بررسی‌ها تا سال ۹۶ نزدیک به ۱۲۷میلیارد تومان مغایرت گزارش شده که جهت تعیین تکلیف و شفاف‌سازی این مهم به یک ‌موسسه حسابرسی برون سپاری شد تا شاید بتوان صورت مغایرت قابل قبولی تهیه گردد.

وی در پایان گفت: نهایتاً ما به این نتیجه رسیدیم آیین نامه اسناد دریافتنی برای شهرداری تدوین شود که انشاالله یک روند مناسبی داشته باشد و دریافت این اسناد تا مرحله آخر کاملا ثبت و در نهایت بتوان اسناد را جستجو کرد و این اسناد از ابتدا تا انتها تعیین تکلیف می‌شوند.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.