سید مسعود عظیمی یکشنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه تولید و اشتغال جوانان از جمله برنامه‌های محوری دولت است، افزود: توجه به شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان نقش مهمی در جذب جوانان و ایجاد اشتغال مولد در منطقه دارد.

به گفته وی، واحدهای تولیدی سبز  و کم‌آبخواه، فعال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ، صادرات‌گرا  با حجم اشتغال بالا همراه با جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت حمایت و پرداخت تسهیلات مناسب هستند .

این مسئول اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی برای توسعه ، تکمیل، بازسازی و احداثی بر اساس نیاز و شرایط با فراخوان قبلی و بررسی تقاضا طبق مقررات و به طور دقیق انجام می‌شود .

عظیمی خاطر نشان کرد: درخواست متقاضیان تسهیلات با حضور اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و سپس اولویت‌بندی و اقدام مناسب در این ارتباط صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) یزد گفت: بررسی تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی  و صنعتی استان برای تولید و اشتغال در برنامه محوری دولت قرار دارد.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: تمام درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات دقیقا بررسی و سپس بر حسب ضرورت اقدام و تصمیم گیری نهایی می‌شود.

۸۰ شرکت دانش بنیان در یزد فعالیت دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱  شهر و بقیه در روستاها و آبادیها زندگی میکنند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.