نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صادرات شیر یزد نمونه بارز خام فروشی است، گفت:‌ تنظیم رابطه صنعت، کشاورزی و اشتغال تنظیم و تدوین شود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی» با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوایی استان یزد،‌اظهار کرد:‌ طرح آمایش این استان باید در راستای تنظیم رابطه صنعت، کشاورزی و اشتغال تنظیم و تدوین شود.

وی توجه ویژه به بحث آب را از جمله مهمترین عناصر مورد تأکید در برنامه‌ریزی طرح آمایش استان یزد دانست و افزود:‌ خشکسالی‌های متعدد سال‌های گذشته توجه به این مهم را بیش از پیش ضروری کرده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که متأسفانه در حال حاضر 50 درصد شیر تولیدی یزد به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود، گفت:‌ صادرات شیر یزد نمونه بارز خام فروشی است وبه هیچ عنوان توجیه ندارد.

موسوی‌بیوکی تصریح کرد: برخی افراد هستند به جای این‌که شیر را در استان یزد تبدیل به فرآورده‌های لبنی کنند، به بهانه بدهکاری اقدام به صادر کردن شیر به صورت خام می‌کنند و خسارت زیادی به استان یزد وارد می‌آورند.

این مسئول در پایان سخنان خود آمار ارائه شده در ارتباط با از بین رفتن پوشش‌های گیاهی در یزد خاطرنشان‌ کرد: هر چقدر پوشش گیاهی استان یزد بیشتر از بین برود، استان یزد غیرقابل سکونت می‌شود و اگر بخواهیم حیات در یزد داشته باشیم حتما باید در راستای حفاظت از این پوشش حرکت کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.