امام جمعه یزد از ترویج بی‌بند و باری در برخی فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد به دنبال سوء استفاده از ابزار هنر برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی هستند .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» با بیان این‌که امروزه برخی افراد از موسیقی سوء استفاده می‌کنند اظهار کرد: بعضا برخی سمفونی‌هایی به لحاظ شعر و محتوا مشکلی نداشتند ولی نوع چینش افراد و حجابی که برای بانوان در نظر می گیرند و برخی اقداماتی که انجام می‌دهند این کار را با مشکل مواجه می‌کند، به ویژه اینکه بسیاری از این اقدامات نادرست به صورت حساب شده و با هدف خاصی انجام می‌شود .

وی با تاکید بر این‌‎که برخی افراد با وارد کردن چنین اقداماتی به دنبال ترویج بی‌حجابی در جامعه هستند افزود: این چنین حرکاتی است که مخالفت به دنبال دارد .

امام جمعه یزد در ادامه با انتقاد از ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی در برخی از فیلم‌های سینمای ایران گفت: هنر بالاترین و بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها به جامعه است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه گاها برخی افراد از هنر برداشت اشتباه کرده و یا آن را برای ترویج بی‌بند و باری مورد استفاده قرار می‌دهند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که خداوند بالاترین هنرمند و مخلوقاتش هم بهترین نوع هنر هستند، تاثیررسانه‌ها را در جامعه بسیار بالا دانست و عنوان کرد: امروزه بیشترین ابزار رسانه‌ای در اختیار استکبار قرار گرفته و آنها از این ابزار برای انحطاط ارزش‌ها استفاده می‌کنند .

ناصری یزدی تصریح کرد: استکبار به این وسیله، کشورهای کوچک و ضعیف را آلوده و ضعیف‌تر می‌کند و کشورهای خودشان را هم چنان غرق در فساد می‌کنند که مردم را در هاله‌ای از سرگردانی قرار می‌دهند .

وی  با تاکید بر این‌که ما باید از این ابزار در ارتباط با صلاح، رشد و هدایت انسان‌ها کار کنیم گفت: نه اینکه برای کشور خودمان بلکه برای تمام مردم دنیا باید برنامه داشته باشیم که برای همه مردم برنامه‌هایی در راستای هدایت آنها داشته باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: ما تا به الان نتوانستیم حقیقت انقلاب را به مردم دنیا بفهمانیم و خیلی از نقاط دنیا، هیچ اطلاعی از ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی ایران ندارند .

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب تلاش بسیار زیادی برای ایران هراسی در جهان انجام می‌دهد ولی در مقابل ما کار تبلیغاتی مناسبی در جهان برای معرفی واقعیت انقلاب انجام نمی‌دهیم .

امام جمعه یزد به حضور ایران در سوریه و مقابله با تروریست‌های داعشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه داعشی‌ها در ارتباط با سوریه در جهان بیشتر از ما تبلیغ کردند و هنوز هم که هنوز است، آمریکا خودش را ذیحق معرفی می ‌کند و حتی ما در بین اعراب به صورت کامل نتوانستیم خدمات خود در سوریه را معرفی کنیم .

وی افزود: داعش به اندازه‌ای به تبلیغات بها داد که توانست از کشورهای مختلف اروپایی و عربی عضوگیری کند اما ما اقدامات مناسبی در این حوزه انجام ندادیم و جهان به ویژه کشورهای عربی را از خدمات بسیار ارزنده و گسترده‌ای که ایران به آنها در مقابله با داعش انجام داد آشنا نکردیم .

نماینده ولی فقیه در استان یزد به نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و افزود: متاسفانه نسبت به این دو نامه هم اقدامی که لازم بود انجام نشد و تنها چند اقدام ضعیف صورت گرفت که نتوانست تاثیرگذاری لازم را به وجود آورد؛ این موضوع در ارتباط با گام دوم هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

ناصری یزدی تصریح کرد: لازم بود که در ارتباط با بحث گام دوم اقدام به ترویج و تبلیغ گسترده در راستای تبیین این بیانیه در بین مردم ایران و معرفی آن به تمام جهان اقدام کنیم و هرچقدر هم که لازم بود برای آن هزینه کنیم .

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌ها این است که در این حوزه قدم بردارند و نسبت به معرفی هرچه بیشتر خدمات انقلاب به مردم خودمان و سایر نقاط جهان فعالیت داشته باشند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.