رقیه کرمانیان روز شنبه در نشست ستاد صیانت شهرستان اردکان با موضوع عفاف و حجاب افزود: یکی از دلایل آن تاکید دین مبین اسلام و اولیای مطهر نسبت به حقوق  تمام آفریده های خداوند متعال می باشد.
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی نگاه مردم سالاری و ولی نعمتی مورد توجه حاکمان دینی ونظام داران است تصریح کرد: از سوی مقام معظم رهبری ابلاغیه های زیادی ارسال می گردد که یکی از این ابلاغیه ها که مورد تاکید می باشد صیانت از حقوق شهروندی و ارباب رجوع است که باید تمام کارکنان دولت و خادمان مردم رعایت نمایند.
کرمانیان اظهار داشت : منشور حقوق شهروندی در آذر ماه سال ۱۳۹۵ از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد که در این منشور بر صیانت از حقوق همه مردم و ملت تاکید شد.
وی ادامه داد:  در این منشور ریاست جمهوری، حدیث امام علی (ع) نقل شده است که خداوند سبحان حقوق بندگانش را پایه ای برحقوق مردم و حقوق خود دانسته پس پاسداشت حقوق بندگان خدا بر پایه حقوق خداوند متعال را به دنبال دارد که این نیز تاکیدی است که باز مکررا درباره صیانت از حقوق شهروندی و مردم در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گرفته‌ است.
این مسئول افزود: یکی دیگر از مواردی که در جامعه و درنظام اسلامی و قانون اسلاسی که بالاترین سند حقوقی  است مورد تاکید بسیار قرار گرفته  در خصوص صیانت از حقوق مردم و عدم تبعیض و عدالت اجتماعی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان با بیان اینکه قانون اساسی از همه دست اندرکاران و حاکمان خواسته که برابری را بین تمام افراد جامعه اجرا کنند یادآور شد:‌ اجرای قانون اساسی برعهده قوه مجریه و نظاره آن برعهده دیگر قواست که امید می رود درجامعه محقق شود.
کرمانیان گفت: انتظار می رود که در جامعه اردکان نیز حقوق مردم پاس داشته شود و سعی کنیم در هر پست و مقامی درنظام جمهوری اسلامی به عنوان وظیفه شرعی و قانونی خود بدانیم که ارباب رجوع ولی نعمتان هستند که باید به آنها خدمات ارائه و پاسخگوی به موقع باشیم.
وی اضافه کرد:  سعی کنیم که در هر رده و پست و مقامی که هستیم رفتاری همراه با احترام و عدم تبعیض در هر شرایطی داشته باشیم.
معاون فرماندار اردکان افزود: بیشترین انتظار از مسئولان به عنوان ناظرین در دستگاه‌ها انتظار می رود که حقوق شهروندی را رعایت کنند و بر سلامت اداری دستگاه ‌هایشان نظارت داشته باشند و سعی کنند موارد فساد را شناسایی  و با ارائه راهکار و پیشنهاد به فرمانداری بفرستند و به عنوان چشمان همیشه بیدار و هوشیارنظام جمهوری اسلامی ایران در دستگاه‌هایشان مشغول به فعالیت باشند.  
 کرمانیان ادامه داد:‌ موضوع دیگری که درستاد صیانت مدنظر است مبحث عفاف و حجاب است.
وی تاکید داشت:‌ عفاف مهمتر از حجاب است با توجه به ویژگی های فرهنگی که در شهرستان وجود دارد و آن تدینی که مردم این شهرستان دارند کار خیلی راحت تر است.
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه  در نظام اسلامی زندگی می کنیم باید به مبحث عفاف و حجاب بدون نگاه سیاسی توجه نموده واین انتظاری است که از متولیان امر، همه مسئولان و کارکنان دولت در نظام جمهوری اسلامی داریم.
کرمانیان گفت: رابطه تنگاتنگی در مورد عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی وجود دارد، هر چه که عفاف و حجاب کم رنگ تر شود آسیب های اجتماعی پررنگ تر می شود.
وی عنوان کرد:‌ بنابراین وظیفه تک تک ماست نه تنها به عنوان مسئول یا کارمندان دولت بلکه به عنوان یک شهروند جامعه باید با بسیج همگانی در زمینه عفاف و حجاب سعی کنیم کارهای بیشتری از جمله آموزش انجام دهیم.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت:  انتظار داریم ابتدا مدیران ما در دستگاه‌های خودشان و بعد در بین جامعه این آموزش ها را داشته باشند که ان شاالله جامعه نسبت به این موضوع حساس شود و سعی کنند که با توجه خاص بودن به مقوله عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی را کاهش دهند.
کرمانیان افزود: یک سری دستگاه های فرهنگی در جامعه هستند که متولی موضوع فرهنگ هستند که می توانند قوی تر دراین مبحث ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: در زمینه حجاب باید همه جوانب امر ار مورد نظر قرار بدهیم به خصوص در وضعیت اقتصادی چه تنوع پوششی می تواند مناسب باشد که هم از نظر قیمتی مردم قادر به تهیه آن باشند و هم از نظر زیباشناختی چگونه می توانند اقدام کنند درنظربگیریم که یک پوشش خوب اسلامی در نظر بگیریم.
کرمانیان گفت :‌حجاب و عفاف متخص زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می باشد دراین زمینه هم ما انتظار داریم که هم مسئولان وکارکنان  دولت  در این زمینه ها و مقوله ها دربین خودشان  توجه کافی داشته باشند.
وی با بیان اینکه می توان در این زمینه، سمن ها وتشکل ها نیز  ورود پیدا و جدی تر فعالیت کنند افزود: یک سری بازدیدها هم از ادارات شهرستان انجام شده است که خوشبختانه خبر از رعایت حقوق شهروندی و حتی خدمات ارزنده به معلولان و تمام اقشار کم برخوردار را می دهد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.