دکتر فرزانه سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در رابطه با کنترل بیماری‌های حیات وحش منطقه اظهار داشت:در این راستا با اقدامات دامپزشکی در جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌ها در دام‌های بومی و پیشگیری از سرایت آن در حیات وحش، همانند سال‌های  قبل با همکاری اداره محیط زیست، مناطق پرخطر شناسایی و به‌طور مستمر پایش خواهد شد.

وی با اشاره به  اولویت روستاهای واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده حیات وحش افزود: دام‌های اهالی این روستاها چندین مرحله واکسیناسیون رایگان ppr  و تب برفکی را دریافت خواهند کرد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق با توجه به همکاری و مشارکت دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌های حیات وحش گفت: یکی از مهم ترین بخش‌های مرتبط با محیط زیست، دامپزشکی است که در بعد حفاظت حیات وحش نقش مهمی دارد.

سیدجلال موسوی با ابراز خرسندی از سطح مطلوب همکاری و همراهی شبکه دامپزشکی و  محیط زیست شهرستان افزود: تعامل میان این ۲ اداره  به منظور مقابله با بیماری‌های حیات وحش به ویژه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تب برفکی امری موثر و مفید است.

مناطق حفاظت شده کوه بافق زیستگاه امن و مناسبی برای حیات وحش از قبیل پلنگ ایرانی، یوز آسیایی، بز و قوچ و کل کوهی، گونه های نادره  پرندگان ، چرندگان و خزندگان است که  در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بافق و در مجاورت جاده روستاهای قطرم و شادکام واقع شده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.