رمضاعلی دولو روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با تبیین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه استعدادیابی و آموزش‌ ورزشکاران مستعد، افزود: رویکرد برنامه‌هایی این وزارتخانه حضور پرقدرت در المپیک‌های جوانان و قهرمان‌پروری در گروههای سنی قبل از بزرگسالان است تا در میادین جهانی و المپیک‌های آتی سهم مدال‌های رشته های مختلف افزایش یابد به همین منظور با حمایت ویژه وزیر ورزش و جوانان و مشارکت ۳۸ فدراسیون این المپیاد استعدادهای برتر کشور در ۹۹ رشته شامل ۵۸ رشته پسران و ۴۱ رشته دختران با حضور ۳۶ هزار ورزشکار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این المپیاد ملی بر اساس یک چارت تشکیلاتی و دستورالعمل ویژه به منظور آماده شدن تیم‌های رشته‌های مختلف ایران برای حضور قوی در المپیک ۲۰۲۲ جوانان سنگال طراحی شده و  ورزشکاران رده  سنی ۱۳ الی ۱۶ سال در رشته‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند تا استعدادهای برتر برای اردوهای ویژه شناسایی و برای حضور در این رقابت‌های به سطح آمادگی بالا برسند.

دولو اظهار داشت: شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در استان‌های مختلف کشور، آموزش و ارتقاء مهارت‌های آنها برای رقابت‌های آینده در المپیک و کمک به توسعه و پشتوانه سازی ورزش جزو اهداف اصلی برگزاری این المپیاد است.

وی یادآورد شد: در زمان برگزاری رقابت‌های این المپیاد، از سوی هر فدراسیون  ۲ استعدادیاب در استان‌ها حضور دارند و نسبت به شناسایی ورزشکاران مستعد بر اساس فرم‌های تعیین شده به صورت دقیق اقدام می‌کنند.

دولو بیان داشت: کار اصلی پس از برگزاری این المپیادآغاز می‌شود که نفرات برتر در رشته‌های مختلف توسط  استعدادیاب‌ها برای حضور در اردوهای مرکز و شرکت در تمرین‌های ویژه فراخوان می‌شوند.

رئیس دبیرخانه ستاد برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور در خصوص میزبانی یزد در این المپیاد اظهار داشت: این استان به عنوان میزبان ورزشکاران رشته‌های جودو، موی‌تای، هندبال دختران، قایقرانی دختران (رشته کانوپولو) و فوتوالی انتخاب شده است .

دولو تصریح کرد: یزد  ظرفیت بالایی در برخی از رشته‌های ورزشی دارد و انتظار وزارت ورزش و جوانان از مسئولان استان حمایت و نگاه ویژه‌ای به سنین پایه و قهرمان پروری در رشته‌هایی که بستر مناسبی آن در این استان وجود دارد، است.

به گفته وی، عملکرد استان یزد در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور مطلوب و فراتر از انتظار بوده و با درخشش ورزشکاران رتبه ۶ را در کشور بدست آورد.

کارشناس دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: بیداری ورزش در استان‌های مختلف کشور را می‌توان مهمترین خروجی برگزاری  المپیاد استعدادهای برتر کشور دانست.

علی رحمانیون افزود: وزازت ورزش و جوانان و اکثر فدراسیون‌ها و هیات‌ها در این طرح ملی مشارکت دارند و رویکرد استعدادیایی موتور حرکت تمامی فعالیت‌های مرتبط با برگزاری این المپیاد است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری این المپیاد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مستعدترین ورزشکاران کشور در سطح استان‌ها انتخاب و آموزش‌های ویژه به آنان ارائه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این افراد به یایگاه‌های استعدادیابی استان‌های در سراسر کشور معرفی و در قالب پرونده الکترونیک زیرپوشش برنامه و طرح‌های دقیق علمی ورزش قرار می‌گیرند.

رحمانیون توزیع عادلانه امکانات ورزشی و توجه ویژه به ورزش بانوان را در کنار شناسایی استعدادها و پشتوانه‌سازی از اهداف مهم المپیاد استعدادهای برتر کشور ذکر کرد و گفت: طرح آمایش ملی ورزشکاران و قهرمانان و بررسی نقاط ضعف و قوت تصمم‌گیری‌های مدیریتی برای ارتقاء توسعه ورزش قهرمانی جزو اهداف محوری این المپیاد است .

شهرهای طلایی در زمینه استعدادهای برتر ورزشی معرفی می شوند

وی ادامه داد: علاوه بر معرفی استان طلایی از نظر استعدادهای ورزشی که بر اساس آمار کسب مدال مشخص می‌شود، برای اولین بار از میان استان‌ها نیز شهر طلایی بر اساس مدال‌هایی که ورزشکاران شهرستان‌ها کسب می کنند، انتخاب و در برنامه‌ریزی‌ها به صورت ویژه حمایت می‌شوند.

رحمانیون گفت: شهرستان‌های مستعد که بهترین و بیشترین مدال را در المپیاد کسب کنند، در آمایش ورزشی به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند.    

استان یزد ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده و ۴۸ هیات ورزشی دارد.  

۷۵۳۶/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.