مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در آیین بهره برداری از  این نیروگاه گفت: این نیروگاه که شامل ۲ مولد ۲ مگاواتی گازی ام تی یو (mtu) است قسمتی از پیک بار مصرف برق شهرستان ابرکوه که ۴۱ مگاوات است  را  تامین می‌کند.

آرش نواب افزود: در برنامه توسعه ششم توسعه، ایجاد ۱۷۲ مگاوات نیروگاه برای استان پیش بینی شده که این نیروگاه یکی از واحدهای وابسته به این طرح توسعه است.

وی تصریح کرد: ایجاد این نیروگاه علاوه بر کمک به تامین انرژی مورد نیاز در زمان پیک بار مصرف، در شرایط خاص هم بدون نیاز به برق شبکه سراسری به عنوان یک واحد پدافند غیرعامل درتامین برق مورد نیاز عمل می‌کند.

نواب اضافه کرد: این نخستین نیروگاه تولید پراکنده‌ای است که همزمان با پیک بار در استان یزد به مدار آمده و دارای چندین هواساز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده به عنوان اقدامی موثر در حوزه پدافند غیرعامل در وزارت نیرو مورد توجه ویژه قراردارد.

نواب در خصوص ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد تصریح کرد: این استان جزو استان‌هایی است که روزهای آفتابی زیادی در طول سال دارد و بستر طبیعی در آن برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد .

عضو هیات مدیره شرکت طلوع شمس جانبازان و مجری این طرح نیز در حاشیه آیینبهره برداری از این نیروگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: این طرح در راستای تحقق سیاست‌های کشور مبنی بر واگذاری امور تصدی گرایانه به بخش خصوصی با ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری اجرا شده است .

باقر حیدری با بیان اینکه این طرح در راستای پروژه های پدافند غیرعامل ساخته شده،افزود:  این نیروگاه علاوه بر تامین برق بخش صنعت و کشاورزی، در زمان پیک بار مصرف، برق مورد نیاز شرکت توزیع برق شهرستان ابرکوه را تامین می کند.

این مسئول اضافه کرد : عملیات ساخت این نیروگاه در سال ۱۳۹۶ با صدور مجوز از سوی شرکت توزیع برق استان آغاز و ظرف مدت ۲ سال به بهره برداری رسید.

شرکت طلوع شمس جانبازان استان یزد در سال ۱۳۷۱ با مشارکت هزار و ۶۰۰ نفر از جانبازان فعالیت خود را در عرصه اقتصادی این استان آغاز کرد.

۷۵۴۰/6014/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.