سرتیپ داود عامری روز سه شنبه در حاشیه نشست خاطره نگاری در گفت و گو با خبرنگاران در یزد افزود: این حرکت جهادی و موثر در راستای تحقق اهداف و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دوران هشت سال دفاع مقدس در بین مردم به ویژه جوانان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر تلاش مضاف جهادی در کشور با همکاری بخش‌های مختلف در تهیه فرهنگ مکتوب به دنبال توسعه نشر دیجیتال آثار دفاع مقدس نیز هستیم.

به گفته این مسئول فرهنگی کشور، تدوین برنامه‌های ‌جامع  در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس جزو طرح‌های کلانی است که از جمله آنها باید به برگزاری نشست‌های قلم در استان‌ها با هدف ترغیب نویسندگان فعال در این حوزه اشاره کرد.

عامری به برگزاری ۲  جشنواره برای سال جاری خبر داد و یادآور شد:  علاوه بر جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، جشنواره جایزه یوسف نیز پیش بینی شده است.

وی از دیگر برنامه‌ها را، انتخاب برخی آثار برجسته حوزه ادبیات پایداری برای ترجمه به سایر زبان‌های دنیا و عرضه این آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی ذکر کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فعالیت‌ها در این حوزه اظهار کرد: علاوه بر توسعه نشر دیجیتال ، سالانه یک هزار و  ۵۰۰ عنوان کتاب منتشر می‌شود.

به گفته عامری فرهنگ دفاع مقدس یک گنج پربها و تمام نشدنی است و نتیجه  آن تقویت اراده و اعتماد به نفس ملی است.

وی همچنین به سوالات خبرنگاران در خصوص ترویج فرهنگ مقاومت در نسل جوان، برگزاری نشست‌های فرهنگی ، چاپ کتاب و بهره گیری از رسانه‌ها پاسخ داد.

سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس با موضوع بررسی مرزهای خاطره‌نویسی و داستان  با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد در این شهر برگزار شد.

نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت»؛ خاطره جانباز و آزاده یزدی «سیدحسین سالاری» که به قلم «مصطفی زمانی‌فر» نوشته شده است نیز برگزار شد.

«سالار تکریت» مجموعه خاطره ۳۰ ماه اسارت جوان ۱۸ ساله در اردوگاه ۱۱ تکریت عراق است که با هدف تبیین بخش مهمی از تاریخ دفاع مقدس از زبان یک سرباز عادی بیان شده است.

یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر عضو اقشار مختلف بسیج هستند و شمار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آن به  ۵۰ هزار نفر می رسد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.