آیت الله محمدرضا ناصری شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان افزود: مدارس و آموزش و پرورش در کنار نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ها نقش موثری در فرهنگسازی اقامه نماز در جامعه و بین جوانان دارند.

وی ادامه داد: فعالیتهای خوبی برای ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان در ۴۰ سال گذشته انجام گرفته ولی بخاطر اهمیت موضوع قطعا کافی نیست و باید همه بر حسب وظیفه همکاری و اقدام کنند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر نماز در خانه و در بین فرهنگیان و سایر افراد بنحو مناسب و جدی اقامه شود بدون شک دارای اثرات مثبتی در سایر افراد و نوجوانان و جوانان دارد.

ناصری یزد گفت: برنامههای فرهنگی و تبلیغی با بهرهگیری از ظرفیت جذاب هنری خیلی اثربخش است و امیدواریم همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی به وظایف خود در این حوزه مهم عمل کنند.

شورای حامیان نماز در یزد تشکیل شود

همچنین استاندار یزد گفت: برای توسعه و ترویج نماز در جامعه فعالیتهای خوبی با همکاری ستاد اقامه نماز و دستگاههای اجرایی انجام شده و راه اندازی شورای حامیان نماز در استان بیشتر برای تحقق هدف کمک میکند.

محمدعلی طالبی افزود: برای راه اندازی شورای حامیان نماز قطعا به ساختار و تشکیلات نیاز است که باید با همکاری تمام بخشهای اجرایی و فرهنگی پیگیری و اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اجلاس استانی نماز امسال در شهرستان اردکان با همکاری تمام بخشها فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ این فریضه است که همکاری همگان را طلب میکند.

استاندار یزد به اهمیت برنامهریزی و تلاش جدی اعضا و همه مدیران در استان برای فعالیتهای اجرایی و فرهنگی در خصوص اقامه هرچه بهتر و فرهنگ سازی آن تاکید کرد.

اجلاس استانی نماز  در اردکان برگزار می شود

همچنین رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: اجلاس استانی نماز تا پایان سالجاری با همکاری دستگاههای اجرایی و فرهنگی در شهرستان اردکان برگزار میشود.

حجت الاسلام علی حبیبیان افزود: تمام مقدمات کار با همکاری مسئولان آن شهرستان و پیگیری آن در استان در حال اجراست که امیدواریم نقش مهمی در فرهنگ سازی آن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری تمام بخشها برای ترویج فرهنگ نماز به کار جهادی و انقلابی و همکاری تمام بخش ها نیاز دارد.

بهسازی وضوخانه مدارس همکاری نیاز دارد

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بهسازی وضوخانههای مدارس به همکاری بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی و خیران نیاز دارد.

 عباسعلی دانافر افزود: در این خصوص در سال ۱۳۹۶ مصوبه ای در ستاد اقامه نماز یزد تدوین شده که امیدواریم توسط دستگاههای مرتبط اجرایی شود.

وی  با اشاره به اینکه رفع مشکل سرویس بهداشتی و وضوخانه‌های مدارس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: برای ترویج فرهنگ نماز ابتدا باید زیر ساختها فراهم شود.

استان یزد بر اساس سرشماری  سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد .

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.