محمدحسین عرفان‌منش روز شنبه در نشست نهادینه سازی مفاهیم حقوق مالکیت فکری در یزد افزود: حق مالکیت فکری به تمام حوزه‌های اقتصادی و تجاری و دستگاه‌هایی که محصول تولید می کنند شامل میشود.

وی ادامه داد: هدف اصلی مالکیت فکری که در کشور با استقبال و حمایت مواجه شده برای تبدیل تولید به ثروت و شکوفایی اقتصادی و خدمت به مردم و جوانان است.

این مسئول اظهار داشت: درآمدزایی با دانش روز،  بهره‌گیری از فناوریهای نوین و تبدیل ایده‌های ناب جزو اهداف مالکیت فکری است.

عرفان منش با بیان اینکه برای موفقیت در مالکیت فکر ابتدا باید مدیران و فعالان تولیدی و اقتصادی را با اهداف و برنامه‌ها آشنا کرد بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی با جلب مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش‌های دولتی پیگیری میشود.

سرپرست مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی برای برخی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در کشور برگزار شده است.

عرفان منش خاطر نشان کرد: یزد بخاطر موفقیت و پیشگام بودن در حوزه فناوری شرایط مناسبی برای برگزاری دوره‌های مالکیت فکری دارد.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: مالکیت فکری از موضوع‌های مهمی است که دولت از اجرای آن حمایت می‌کند.

سیدمسعود عظیمی نیا افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور علاقه‌مندان و  فعالان حوزه اقتصادی و تجاری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و فعالان حوزه اقتصادی و تجاری برای تحقق اهداف موثر است.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.