حسین فلاح پنجشنبه شب در نشست تخصصی «الزامات و چالش های ارتباط » که با حضور دانشجویان مدیریت صنعتی و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) وشرکت کننده در طرح «مدیرشو» و مسئولین میبد و نیز مدیران کارخانجات کاشی برگزار شد افزود: رشته مدیریت صنعتی، علم است ولی بخشی از آن به معنی واقعی هنر است که با حضور در جمع‌های علمی ، آکادمی ، فنی ، صنعتی و اجرایی شکل می گیرد و دانشجو را به تعامل با جامعه و اجتماع نزدیک می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه بسیار فنی و جامع و کاملی که در دانشگاه امام صادق (ع) شکل گرفته را باید به فال نیک گرفت ، دانشجویان از نظر فن بیان و خطابه مسلط هستند همچنین به یکی از زبان های خارجی تسلط دارند و با وارد شدن به کار عملی به گونه ای تحقیقاتی کار جدیدی را شکل داده اند.

فلاح با اشاره به اینکه حدود 40 درصد کاشی کشور در میبد تولید می شود ، تصریح کرد : با این حال ممکن است یک واسطه تجاری از یک کشور خارجی کل کاشی میبد را بایکوت کند که این امر یک آفت و صدمه سنگینی است که به صنعت میبد وارد می شود و با توجه به آن شکل دادن پایانه کاشی و سرامیک به عنوان حلقه اتصالی بهتر و مناسب تر با کشورهای خارجی برای استفاده از فرصت ها مورد توجه واقع شد.

وی همچنین مشکلات مرتبط به کمیسیون کارگری که گریبانگیر بعضی از واحد های صنعتی است را به عدم تعامل هیئت مدیره و انجام کارهایی درتضاد با منافع آن واحد صنعتی عنوان کرد.

فرماندار میبد همچنین به وجود تشکل‌های کارگری بسیار قوی در این شهرستان اشاره کرد که هم مزیت هایی را برای کارگران دارند و هم اینکه همراه با دولت مرتفع کننده مسائل مرتبط با واحدهای صنعتی هستند.

رئیس دانشگاه میبد نیز در این نشست گفت: اعتماد داشتن به دانشگاه توسعه صنعت را موجب می شود اما متاسفانه مدیران کارخانجات به آن اعتقاد و اعتماد ندارند و باید این اعتماد بین صنعت و دانشگاه برای ارتقای صنایع شکل گیرد.

عباس کلانتری با تشکر از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: صنعت باید احساس کند که دانشگاه مشتاق به همکاری است و انشاءالله باید  با عوض کردن دیدها بازخوردهای فعالیت چند روز دانشجویان به عنوان الگو برای انجام کارهای جهادی با هدف خدمت به مردم و نظام مورد توجه قرارگیرد.

مدیر اجرای طرح«مدیرشو» هم گفت : «مدیرشو» در ابتدا یک ایده بود ولی الان یک تجربه است و ممکن است اشتباهاتی در آن باشد اما می توان غلط های آن را با تصحیح کردن گرفت.

نوروزی افزود: «مدیرشو» یک طرح فعالانه ، تعاملی  و یک برنامه آموزشی و مهارتی همراه با یادگیری با توجه به اینکه دانشجویان هوش های چندگانه دارند ، می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجو علاوه بر داشتنن عینک موضوع محوری  بر چشم باید عینک  مسئله محوری هم داشته باشد و بداند آنچه در دانشگاه می آموزد ما به ازای آن در عالم واقع ، در جامعه و درکف صنعت وجود دارد.

رئیس اداره صنعت و معدن میبد نیزگفت : باید شکاف موجود بین صنعت و دانشگاه با تعامل بیشتر میان صنایع و دانشگاه را از بین برد ، دردانشگاه ها بیشتربه جای تولید دانش انتقال دانش از کشورهای دیگربدون بومی کردن آن رواج دارد .

حجت الله خلیلی تصریح کرد:زمانی که علم به صورت کاربردی برای باز کردن گره از مشکلات در اختیار جامعه قرار گرفت می توان گفت علم تولید شده است.

به گفته یکی از مدرسین دانشگاه ساختار وظیفه گرا به جای فرآیند محورباعث شده تعاملی که باید بین صنعت و دانشگاه شکل نگیرد که با توجه به آن باید به نگرش سیستم محور، باز اندیشی و یازمهندسی فرآیند ها به جای درگیر بودن به اصلاحات جزئی روی آورد و در به روز بودن صنایع کوشید و از ریسک کردن بیم نداشت.

محبی افزود: متاسفانه هنوز اعتماد بین صنعت و دانشگاه برای برقراری ارتباط منسجم بین این دو حوزه شکل نگرفته ، صنایع اولویت های پژوهشی خود را در اختیار دانشگاه نمی گذارند به جای آن منتظرند با یک کارپژوهشی با اتفاق افتادن یک معجزه در

مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

9934/ 6197

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.