مراسم افتتاحیه جشنواره سپاس آب با حضور استاندار، مسئولان و جمعی از مردم یزد در محل آب انبار تاریخی رستم گیو این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسنا- منطقه یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» مدیر عامل آب منطقه ای یزد در این آیین ، هدف از برگزاری این جشنواره را اجتماعی کردن موضوع آب خواند و گفت: در این جشنواره سعی داریم با استفاده از زبان هنر و استقبال از طرح‌های هنری اهمیت آب و حراست از آن را به همگان نشان دهیم.

وی افزود: امسال برنامه شب مهر آب یزد با طرح سپاس آب که تجلیل و قدردانی از حامیان آب است، همراه شده تا علاوه بر ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، از افرادی که بهترین مدیریت مصرف را در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت داشتند با اهدای نشان حافظان آب تقدیر به عمل آید.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این که افراد حاضر در این جشنواره نقش مهمی در بازخورد این جشنواره خواهند داشت، ابراز امیدواری کرد که با ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در بین آحاد جامعه، منابع آب زیرزمینی به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

جوادیان‌زاده در پایان نیز خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف مردم قدیم یزد در حوزه کشاورزی به این دلیل که با حفر قنات بهترین شیوه استفاده از  منابع آب زیرزمینی  را داشتند، زبانزد بوده  بنابراین اکنون نیز باید برای دستیابی به توسعه پایدار، سنت‌های ماندگار را احیا کنیم و به خاطر آوریم که پدرانمان چگونه با آب کم، بهترین شیوه‌های استفاده از آب را به یادگار گذاشته‌اند.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه جشنواره سپاس آب با حضور مسئولان استان در محل آب انبار تاریخی رستم گیو برگزار شد و از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 14 اثر پذیرفته شده در معرض دید عموم قرار گرفت.

این برنامه تا سوم مردادماه در همین محل با برگزاری برنامه‌های متنوع ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.