مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: مهمترین مخاطب این جشنواره طراحان مد هستند و اگر بحث رونق تولید و کالای ایرانی را داریم باید بدانیم مهمترین کالای فرهنگی و ایرانی پارچه است.

مجید جوادیان زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جشنواره فجر جزو بالاترین درجه اعتبار و مهمترین جشنواره ملی است لذا طی یک پروپوزال توجیهی پیشنهاد شد جشنواره ملی پارچه فجر هم به عنوان شاخه جدید این جشنواره تشکیل شود که با محوریت و میزبانی استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: سعی می کنیم این جشنواره هر سال به میزبانی یزد ولی با شاخص های متفاوت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هدف از برگزاری این جشنواره ملی در یزد را مزیت فرهنگی و هنری یزد در موضوع نساجی و پارچه عنوان کرد و افزود: در برخی موارد یزد تاریخ کهنی ندارد و باید این را پذیرفت ولی یرد در زمینه نساجی و پارچه بافی تاریخ و هویت دیرینه دارد و امیدواریم با این جشنواره پارچه به عنوان ابزار فرهنگی و کالای هنری هویت خودش را در یزد بازیابی کند.

جوادیان زاده عنوان کرد: این جشنواره دارای چند بخش خواهد بود از جمله بخش گالری شهر که سعی می کنیم در این بخش هنر پارچه بافی یزد را از قاب عکس بیرون آورده و در بین مردم و در شهر به مردم نمایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد بیان کرد: یزد ظرفیت های خوبی در زمینه نساجی دارد و اینکه اولین دانشکده طراحی پارچه در یزد دایر شد و فارغ التحصیلان آن اکنون دنبال کار هستند که این جشنواره می تواند به آنها کمک کند.

وی در خصوص اینکه آیا این جشنواره در طراحی لباس و مد هم موثر است، گفت: مهمترین مخاطب این جشنواره طراحان مد هستند و اگر بحث رونق تولید و کالای ایرانی را داریم باید بدانیم مهمترین کالای فرهنگی و ایرانی پارچه است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر جشنواره آموزش و ارتقای دانش طراحان مد است افزود: مهمترین کالاهای فرهنگی لباس، مد و پارچه است که متاسفانه در این زمینه وارد کننده هستیم و این موضوع نشان می دهد طراحان قوی و آشنا با فرهنگ ایرانی اسلامی برای پارچه تربیت نکرده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از میادین شهر یزد به نام غیااث الدین نقشبند یزدی نامگذاری شود افزود: در این جشنواره نشان غیاث الدین نقشبند یزدی را به برگزیدگان تقدیم می کنیم و هدف از نامگذاری این نشان شناساندن این چهره یزدی ادیب و هنرمند در زمینه نساجی است.

جوادیان زاده افزود: امیدواریم به زودی یکی از میادین یزد به نام این هنرمند و ادیب یزدی که پارچه های او در موزه های جهان به نمایش گذاشته شده نامگذاری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.