مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور از نوحه‌های معنوی به عنوان گنجینه‌های این انقلاب یاد کرد و افزود: فرهنگ و دینداری نسل جوان با همین نوحه‌ها و مرثیه‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، حجت الاسلام «مجید باباخانی» صبح امروز پنجشنبه در نشست با اعضای کانون مداحان و شعرای آیینی استان که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، گفت: بحث مداحی و ستایشگری با سه عنصر آمیخته شده است که قرار گرفتن این سه موضوع در کنار هم می‌تواند کار را به اوج برساند.

وی با بیان این که عنصر نخست محتوا و معارف است، افزود: آن محتوایی که منتقل می‌شود محتوای ناب دینی است که بسیار اثرگذار است.

باباخانی از هنر به عنوان عنصر دوم یاد کرد و گفت: محتوای ناب با شعر و در قالب دستگاه‌ها، نواها، نوحه‌ها و غیره به مخاطب منتقل می‌شود و بر جان و دل او می‌نشیند.

وی معنویت را سومین عنصر در بحث مداحی و ستایشگری دانست و افزود: آمیخته شدن دو موضوع قبل با معنویت می‌تواند اثر بسیار بالایی را بر مخاطب داشته باشد.

باباخانی تصریح کرد: این سه عنصر با هم یک معجونی را به وجود می‌آورد که چه بسا دینداری مردم با آن حفظ می‌شود.

مدیر کل تشکل‌های دینی کشور از نوحه‌های معنوی به عنوان گنجینه‌های این انقلاب یاد کرد و افزود: فرهنگ و دینداری نسل جوان با همین نوحه‌ها و مرثیه‌ها حفظ خواهد شد.

وی با بیان این که هر فرصتی قطعاً با خود تهدیدی را به همراه دارد، گفت: شیطان برای هر چیزی که در مسیر سعادت انسان مؤثر است نقشه‌ای را در نظر گرفته است.

باباخانی افزود: در مسیر مداحی و ستایشگری نخستین توطئه نفس خود انسان است و توطئه دیگر دشمنان این نظام و انقلاب هستند که هیئات و مداحان ارزشی را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاکنون با پرچم امام حسین (ع) پیش رفته است تصریح کرد: در تمام بحران‌ها و مشکلات مردم در این دستگاه حضور داشته و به بهترین نحو آن را برگزار کرده‌اند.

در ادامه هر یک از مسئولان کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان‌های استان گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادات خود ارائه کردند.

گفتنی است؛ تاکنون 1400 مداح و شاعر آیینی استان یزد در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.