سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: 75 درصد بودجه بهزیستی در حوزه توانبخشی هزینه می‏شود.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «نادر هومنیان» در جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد گفت: یکی از وظایف بهزیستی پیگیری و اجرایی شدن قانون جامع معلولین است و برای اجرایی شدن آن نیاز به بسیج همگانی کلیه دستگاه‏های استان است.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بهزیستی در سال 59 توسط شهید دکتر فیاض بخش، گفت: در بهزیستی 190 فعالیت در 5 معاونت در حال انجام است.

هومنیان با تقسیم فعالیت‏های بهزیستی به دو دسته، گفت:  یک دسته فعالیت‏هایی است که به جامعه هدف اختصاص دارد و بیشتر در زمینه توانبخشی و اجتماعی است.

وی با بیان این که 75 درصد از بودجه بهزیستی در حوزه توانبخشی است، افزود: بخش دوم فعالیت‏ها عموم مردم را در بر می گیرد که در حوزه پیشگیری است.

هومنیان دامنه خدمات و فعالیت های حوزه پیشگیری را کل جامعه دانست، گفت: متأسفانه اعتبارات این حوزه کم است.

سرپرست بهزیستی استان یزد با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در استان، گفت: باید طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تدوین و به دستگاه های استان جهت اجرا ارائه شود.

وی بر توجه به ظرفیت مشارکت استان تاکید کرد و گفت: شورای مشارکت‏های استان در سال‏های گذشته قوی نبوده و باید در دستور کار قرار گرفته و به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

هومنیان تعداد موسسات تحت نظارت بهزیستی را هزار موسسه عنوان کرد و گفت: 99 درصد فعالیت های بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و متوسط 3 هزار نفر پرسنل در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی بر مناسب سازی اماکن عمومی شهر جهانی یزد ویژه سالمندان و معلولین تاکید کرد و گفت: بسیاری از توریست‏هایی که به شهر یزد می آیند، سالمندان هستند لذا مناسب سازی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد با حضور ترحمی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، خامسی؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ریاحی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.