معاون توانبخشی بهزیستی یزد با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز اتیسم شهرستان میبد گفت: شیوع و بروز اتیسم رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غنیمت اظهار داشت: مرکز اتیسم رویای زیبا با ظرفیت خدمات دهی به 40 نفر کودک مبتلا به اتیسم دو شهرستان میبد و اردکان راه اندازی شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی یزد با اشاره به گستردگی اختلال اتیسم در میان کودکان و افزایش روزافزون مبتلایان به این اختلال ادامه داد: در شهرستان میبد پیش بینی می شود حدود 300 کودک مبتلا به اتیسم با طیف های مختلف باشند.  

وی درباره کودکان مبتلا به اختلال اتیسم افزود: نقص در ارتباط  و تعامل اجتماعی، علایق محدود در رفتارها یا فعالیت های تکراری، مشهود بودن علائم اختلال ازحدود 18ماهگی مهم‌ترین علایم اتیسم است و با توجه به مادام العمر بودن اختلال اتیسم در صورت غربالگری و تشخیص، آموزش و توانبخشی بهنگام بهبودی نسبی خواهند یافت.

غنیمت تعداد کودکان پذیرش شده در مرکز اتیسم میبد را 8 کودک ذکر کرد و گفت: کادر درمان این مرکز در قالب روانشناس، روانپزشک و پزشک به کودکان مبتلا به این اختلال، در اموری چون کاردرمانی، گفتار درمانی و دیگر موارد درمانی به ارائه خدمت می پردازند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد راه اندازی این مرکز را در راستای ارائه آموزش‌ها و اقدامات توا‌بخشی دانست و اضافه کرد: وجود چنین مراکز و آموزش‌هایی که توسط آنها به خانواده‌ها داده می‌شود در توا‌بخشی کودکان اثربخش است.

وی افزود: اینکه خانواده بداند در ارتباط با رفتار فرزند دارای اتیسم چه رفتاری داشته باشد و محرک‌های تشدیدکننده را شناسایی و کنترل کند در این مراکز آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ نخستین مرکز اتیسم میبد با مساحت 200 مترمربع شامل قسمت‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و اتاق بازی راه اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.