به دنبال گرم شدن دمای هوا و  کاهش میزان تولید مرغ گوشتی در یزد، قیمت گوشت مرغ از مرز 14 هزار تومان نیز گذشت.

«علی افشارپور» معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، از افزایش قیمت مصوب گوشت مرغ در یزد تا 14 هزار و 100 تومان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر به علت کاهش تولید، قیمت مرغ در بازار یزد رقابتی شده است.

وی با اشاره به تاثیر استان‌های همجوار یزد بر قیمت گوشت مرغ در داخل استان نیز تصریح کرد: از آنجایی که یزد تولیدکننده مازاد بر مصرف داخل گوشت مرغ محسوب می‌شود، تحت تاثیر میزان تقاضای استان‌های دیگر است و به همین دلیل نیز قیمت رقابتی شده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد تثبیت قیمت‌ این کالا از طریق توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار، اعلام کرد: هنوز توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار اعلام نشده است.

تلفات 30 درصدی تولید مرغداری‌‌های یزد

«مهدی دشتی» مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان یزد هم کاهش چشمگیر تولید مرغ در این استان را علت اصلی افزایش قیمت آن خواند و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، تصریح کرد: متاسفانه به علت گرمای تابستان از یک‌هزار واحد مرغداری در استان تنها 400 واحد در حال تولید هستند که البته تلفات در زمینه تولید نیز بالا و حدود 30 درصد تولیدات این واحدهاست.

وی افزود: متاسفانه از میزان بیش از دو هزار قطعه جوجه‌ریزی ماهیانه نیز 500 قطعه کاسته شده و همین کاهش تولید منجر به گران شدن گوشت مرغ شده است که البته این قیمت تا دو ماه آینده و با کاهش دمای هوا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان با تاکید بر این که تاسیسات خنک‌کننده در واحدهای پرورش مرغ جوابگوی دمای هوای فعلی یزد نیست، تصریح کرد: متاسفانه دمای هوا در حال حاضر بسیار گرم است و مدیریت دمای مطلوب حتی در توان واحدهای مسکونی نیست و در مرغداری نیز این مشکل به مراتب بیشتر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.