عملیات اجرایی ساخت دو دهنه پل و اصلاح هندسی میدان شهدای محراب همچنین عملیات میدان ورودی جنوبی شهر(محمدآباد) با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال مطالبات مردمی و نارضایتی شهروندان یزدی از وضعیت عبور و مرور سواره‌ها در میدان شهدای محراب، طرح اصلاح هندسی این میدان تهیه و پس از تصویب در شورای شهر، امروز آغاز شد.

شهردار یزد در آغاز عملیات اجرایی این طرح رویکرد اساسی شهرداری و شورای شهر را رفع مشکلات شهر مبنی بر بهینه سازی و اصلاح تاسیسات موجود عنوان کرد.

جمال الدین عزیزی ادامه داد: به جای آن که به سمت ساخت و سازهای جدید برویم سعی خواهیم کرد از امکانات موجود، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

شهردار یزد با اشاره به این که در میدان شهدای محراب مشکل افزایش ترافیک و تردد خودرو به وجود آمده است، اضافه کرد: برای کاهش ورود و خروج خودرو به میدان، طرح اصلاح هندسی در دستور کار قرار گرفت که بعد از تصویب در شورای ترافیک، عملیات اصلاح هندسی میدان آغاز و در حدود ۸۰۰ متر مربع تعریض می شود.

وی با بیان این که در این طرح، شعاع گردشی دور میدان از ۱۳ متر به ۲۰ متر افزایش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: طبق مطالعات صورت گرفته پس از اجرای این طرح و احداث عرشه بتنی، ظرفیت عبور میدان در حدود ۴۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

شهردار یزد افزود: با اجرای این طرح در ورودی بلوار مدرس و بلوار دانشجو، دوربرگردان احداث می شود و راستگردی از خیابان کاشانی به سمت آیت ا... مدرس ایجاد خواهد شد.

عزیزی مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مبلغ ۶۰ میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه و ۴۰ میلیارد ریال برای تملک و آزادسازی هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم برنامه ریزی پروژه ها را منبعد در محل پروژه انجام دهیم و طبق زمان بندی این پروژه در ۲۰۰ روز کاری به پایان و به بهره برداری خواهد رسید و در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

شهردار یزد همچنین از آغاز همزمان پروژه ورودی جنوبی شهر از محمد آباد برای کاهش خطرات خبر داد و افزود: با توجه به موقعیت میدان ورودی، در صورتی که مشکلات تملک آن محدوده رفع گردد، پروژه آن آغاز و به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزی اعتبار پیش بینی شده این طرح را ۳ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال و در هر هفته شاهد افتتاح و شروع پروژه جدید در شهر باشیم و در پروسه اجرای آن سرعت ببخشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.