رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد گفت: به منظور حمایت از فرهنگ ورزش بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به ازای دریافت هر قلیان یک بسته هدیه ورزشی تحویل داده می‌شود.

«محسن کرمی‌نیا» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده و در برنامه‌های در دستور کار هیئت ورزش‌های همگانی استان برای ترویج فرهنگ ورزش بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد:‌ تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و تشویقی به منظور دور شدن نسل جوان از مصرف دخانیات نظیر قلیان از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این هیئت است.

وی افزود: این هیئت با دریافت قلیان، هدیه ورزشی به ارزش 130 هزار تومان را که شامل کارت 10 جلسه‌ای استخر و 40 هزار تومان کارت خرید از فروشگاه ورزشی تحویل می‌دهد.

رییس هیئت ورزش‌های همگانی استان در ادامه با اشاره به استقبال خوب جوانان از این طرح گفت: در چند روز گذشته بیش از 150 نفر در رده سنی 15 تا 75 سال با تحویل قلیان‌های خود در این طرح شرکت کردند.

کرمی نیا با بیان این‌که متأسفانه در سال‌های اخیر استعمال قلیان روند رو به رشدی داشته و این روند در مقایسه با سیگار بویژه در نسل جوان و زنان شدت بیشتری گرفته است، تصریح کرد: طبق مطالعات صورت گرفته بیش از هفت هزار ماده شیمیایی در دود سیگار و قلیان شناسایی که از آن میان بیماری‌زایی بیش از ۴۰۰ ماده و سرطان‌زایی ۷۰ ماده تایید شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.