دادستانی یزد طی اطلاعیه‌ای در مورد دستگاه‌های تولید ارزهای دیجیتال و خرید و فروش و آموزش آن به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، در متن این هشدار چنین آمده است: «به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند خرید و فروش و استفاده از دستگاه‌های ماینر و اجاره دادن مکان برای استفاده از آن به جهت قاچاق بودن این دستگاه‌ها جرم است، این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفتن انرژی می‌شود.

تاکنون نیز دولت مقرراتی جهت تجویز استفاده از این دستگاه ها وضع نکرده است در طول یک ماه گذشته با مجوز قضایی هزاران دستگاه ماینر توسط سازمان اطلاعات سپاه استان یزد شناسایی و توقیف و محل‌های استفاده پلمپ شده است که این اقدام مانع افت توان برق استان و خاموشی احتمالی شده است.

از آنجا که برخی از استفاده‌کنندگان و خریداران این دستگاه‌ها بدون اطلاع از غیرقانونی بودن عمل، اقدام کرده  بوده‌اند تاکنون پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل نشده است لیکن انتظار می‌رود پس از این هشدار، این روند غیر قانونی که با تبلیغ برخی سودجویان رواج یافته پایان یابد.

بدیهی است در طول هفته‌های آتی اقدامات قضایی جهت توقیف این دستگاه‌ها و برخورد با افرادی که واحد‌های تولیدی و صنعتی را به صورت اجاره به این امر اختصاص دهند با جدیت دنبال خواهد شد.»


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.