رئیس حوزه هنری یزد گفت: دوره جدید آموزش نویسندگی با هدف کشف و پرورش استعدادهای ادبی جوان و تولید آثار فاخر در حوزه هنری یزد آغاز شد.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدصادق کوچک زاده» با اشاره به شروع دوره‌های جدید آموزش نویسندگی در این مرکز، این دوره را شامل داستان‌نویسی مقدماتی و تکمیلی، رمان‌نویسی و طنزنویسی برشمرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ را کشف، تربیت، حمایت و معرفی نویسندگان مستعد، خلاق، توانمند و نوظهور به جامعه ادبی استان و کشور، مهارت‌افزایی و ارتقای سطح کیفی آثار نویسندگان جوان، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها، حمایت از نوقلمان برای شرکت در جشنواره‌های ادبی، انتقال تجربه‌های ارزشمند نویسندگی به جوانان و رشد و ارتقای جریان ادبیات در استان یزد است.

رئیس حوزه هنری یزد گفت: در این طرح هنرجویان با پشت سرگذاشتن دوره مقدماتی به مرحله تکمیلی و سپس رمان نویسی راه پیدا می‌کنند و در هر مرحله دست به خلق داستان‌های کوتاه، بلند و رمان خواهند زد.

کوچک زاده رویکرد این کارگاه‌های آموزشی را تولید محور دانست و ادامه داد: در این دوره‌ هنرجویان، نوقلمان و نویسندگان زیر نظر اساتید و کارشناسان مجرب و متخصص با مباحث و موضوعات مختلف نویسندگی آشنا می‌شوند.

«وحید حسنی» مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد هم در مراسم افتتاحیه این دوره با اشاره به طرح تربیت نویسنده مسئله‌محور در این کارگاه‌ها، نخبه‌چینی و گزینش نیروهای مستعد، فعال و مطمئن به لحاظ فکری، جلوگیری از طولانی شدن دوره آموزشی، تدوین جریان مطالعاتی رمان و داستان و آموزش ویژه هر فرد و بررسی مداوم آن و همچنین تربیت میان مدت نویسنده از هنرجوی تازه کار با کمترین هزینه و بیشترین پتانسیل تولید را از جمله مزایای این طرح برشمرد.

وی تولید داستان و رمان مسئله‌محور را از برنامه‌های مهم این واحد دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا علاوه بر تربیت نویسندگان بومی، حضور نویسندگان جوان یزدی در عرصه‌های نویسندگی، چاپ و نشر اثر، جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی رونق گیرد و این دوره‌ها خروجی موفق و مؤثری داشته باشد.

دوره آموزش رمان‌نویسی پنجشنبه‌‌ها ساعت 8 تا 10 صبح، داستان‌نویسی 10 تا 12:30 و طنزنویسی نیز شنبه‌ها ساعت 18:30 تا 20 در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.