مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد حرکت براساس منطق انسانی و رویکرد متوازن و متعادل بر مبنای آموزه‌های دینی تکریم و احترام جامعه به مقام زن را لازم و ضروری خواند و گفت: نباید زن را به صورت یک کالا در نظر گرفت بلکه زن، یک انسان است و سهم اثر‌گذاری او در جامعه حتی بیشتر از مردان است.

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در حاشیه برنامه «دخترانه‌ترین روز» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به برگزاری این برنامه به بهانه ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، اظهار کرد: این برنامه در راستای تکریم مقام دختر در جامعه و احترام به این مقام برگزار شد.

وی در رابطه با مقام زن و جایگاه برابر وی با مقام مرد، تصریح کرد: با استناد به قران کریم، زن و مرد از جایگاه معنوی یکسانی برخوردار هستند و حتی در گزاره‌ها و ادبیات دینی نیز زن با جلوه جمال خدا و ریحانه معرفی شده است.

این مسئول با اشاره به نگاه نامعقول افراد در دوران پیامبر(ص) به مقام زن، بیان کرد: پیامبر(ص) که پایه‌گذار دین و ادبیات دینی است با احترام به حضرت فاطمه و بوسیدن دست او، دست به یک انقلابی فرهنگی می‌زند و این تفکر نامعقول را از بین می‌برد و مقام زن و دختر را تکریم می‌کند.

وی حرکت براساس منطق انسانی و رویکرد متوازن و متعادل بر مبنای آموزه‌های دینی تکریم و احترام جامعه به مقام زن را لازم و ضروری خواند و گفت: نباید زن را به صورت یک کالا در نظر گرفت، بلکه زن یک انسان است و سهم اثر گذاری او در جامعه حتی بیشتر از مردان است بنابر این باید در جامعه اسلامی و انسانی، از حضور زنان در اجتماع و حفظ احترام آن‌ها و همچنین استفاده از فرصت علم و تخصصشان استفاده کرد.

گرجی به رسالت زنان و دختران اشاره کرد و گفت: دختران باید شخصیت یک دختر ایرانی و اسلامی را متناسب با قابلیت‌هایشان حفظ کنند و ادبیات رفتاری آن ها معقول و انسانی باشد، چرا که یک زن ایرانی و اسلامی مبلغ شخصیت دختر جامعه کشوری خود نیست بلکه در تمام جهان به مبلغ شخصیت دخترانه است.

وی با تاکید بر این که دختران امروز جامعه دختران نجیب و منطقی هستند، تصریح کرد: باید مسئولان و والدین در زمینه تعلیم و تربیت دختران امروز از منطقی متناسب با ظرفیت آنها استفاده کنند.

«احمد طالبی» معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، برگزاری «دخترانه‌ترین روز» را یکی از برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد و گفت: این برنامه که به مناسبت بزرگداشت مقام دختران و ولادت حضرت معصومه(س) در سالن ورزشی شهید صدوقی(ره) برگزار شد، با استقبال قابل توجهی از دختران یزد همراه بود.

این مسئول در رابطه با این برنامه تصریح کرد: در این برنامه، علاوه بر اجرای سرود و مقاله خوانی بچه‌ها مسجد و برنامه‌های شاد، اجرای برنامه‌های ورزشی و نمایشی ورزشکاران دختر را داشتیم.

به گفته‌ی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان، حضور و سخنرانی دکتر «محبوبه وفائیان» مشاور و روانشناس و برنامه‌هایی شاد و مفرح از جمله برنامه‌های این جشن دخترانه بود که با همکاری کانون مساجد استان یزد، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد برگزار شد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.