معاون وزیر صنعت با اشاره به لزوم تقویت تولید داخل گفت: نهضت تولید داخل در مقابله با تحریم ها در وزارتخانه آغاز شده و به استان ها تعمیم دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید زرندی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فضای کلی کشور در حوزه تولید و اشتغال اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از 33 درصد اشتغال کشور را دارد و 37 درصد از ارزش افزوده اقتصاد در این حوزه و مرتبط با این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در عین سختی های اقتصاد ایران توفیقات زیادی هم به دست آمد، ادامه داد: کارآفرینان و مبتکران ما در کشور تسلیم نشدند و با شرایط سخت و دشوار و با وجود تحریم های سنگینی که داشتیم ایستادند و پیش رفتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از شش هزار و 200 پروانه بهره برداری صادر شده و از مرحله طرح به تولید رسیده است، اضافه کرد: از تحریم ها به عنوان یک فرصت در وزارتخانه بهره برداری شد و روی موضوعاتی کار شد که توانستیم دستاوردهای خوبی هم به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر مدیریت درست سال گذشته بر تحریم ها افزود: انتظار داشتند که با تحریم ها گسستگی در کشور ایجاد شود اما موفق نشدند و ما نیز در سال جاری جدی تر برای تقویت اقتصاد و بنیه اقتصادی گام برداشتیم که اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

زرندی با بیان اینکه نباید دلزدگی و دلسردی ایجاد شود، عنوان کرد: سفرهای استانی و بهره‌برداری از طرح‌هایی که داریم، متناسب با نگاه هایی که وجود دارد نهضت ساخت داخل را تقویت می کنیم و راه اندازی کرده ایم.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت ارز اظهار داشت: با این شرایط تقویت تولید داخل رقم خورده و بازاری فراهم شده که اغلب واحدهای تولیدی ظرفیت تولید را افزایش داده و در برابر واردات مقاومت می کنند چون مقرون به صرفه نیست.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حال حاضر 35 میلیارد دلار واردات صنعتی کشور است تصریح کرد: شناسایی فرصت های موجود در حوزه صنعت ضروری است که برخی صنعتکاران نیز در این عرصه همراه شده و پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه دو صنعت برای سال جاری هدف گذاری شده است گفت: در سال جاری برای صنعت نساجی و تولید لوازم تحریر هدف گذاری شده و چون اشتغالزایی خوبی ایجاد می کند بر این موضوع تاکید و توجه ویژه داریم و تمرکز استان ها را بر این حوزه خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار اظهار داشت: برای رفع بیکاری و حل مشکل اشتغال اظهار داشت: صنایع نساجی باید مورد حمایت جدی باشد نه اینکه از ترکیه واردات داشته باشیم و نساجی ما در داخل از این واردات گلایه داشته باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری با تاکید بر اینکه لازم است شهرک پوشاک و نساجی ایجاد شود و آموزش لازم به مردم داده شود تا تولید کنند افزود: این شهرک ها حجم اشتغالزایی بالایی خواهند داشت و به دلیل اینکه سابقه دیرینه ای در یزد دارد می تواند حتی در روستاها نیز اشتغال ایجاد کند.

وی بیان داشت: حتی می توان در هر استان شهرک نساجی ایجاد کرد و در حوزه پوشاک و نساجی در سطح کشور به خودکفایی رسید و چرخه تولید را از کاشت پنبه تا تولید پوشاک تکمیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.