جلسه‌ بررسی ظرفیت‌های مشترک و همکاری متقابل کانون پرورش فکری کودکان و کانون مساجد، برگزار و تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کانون پرورش فکری و کانون مساجد استان یزد، منعقد و به امضای مدیران مربوطه رسید.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، حجت‌الاسلام « مصطفی گرجی»  در این جلسه اظهار کرد: یک مسجد، درشکل‌گیری کودک ونوجوان نقش دارد و در صدد هستیم که با برنامه‌های شاد و متنوع، بچه‌ها را جذب مسجد کنیم و در این راستا، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با تجربه‌ی چندین ساله‌ای در حوزه‌ی کودک ونوجوان داشته، خوب و موفق عمل نموده است ولذا تعامل با  کانون پرورش فکری ارزش‌مند خواهد بود.

مدیر کانون  فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی، آموزش فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌تواند بچه‌های مسجد را، شکوفا و توانا سازد و با حضورآن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری، می‌توانیم شاهد آن باشیم که هر کانون فرهنگی هنری مساجد، یک مرکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان می‌شود.

«سید حسین پیغمبری» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، اظهار کرد: ما به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی هستیم و به عنوان یگانه کتابخانه‌ی تخصصی کودکان ونوجوانان، در سراسر کشور، شرایطی را ایجاد می‌کنیم تا بچه‌ها به خواندن و مطالعه عادت کنند و بتوانند از این طریق پویا و شکوفا شوند.

  وی افزود: قطعا پیوند دادن بچه‌های مسجد با فعالیت‌های فرهنگی هنری که با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی همراه است، می‌تواند مفید فایده باشد.

پیغمبری گفت: مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری و کانون مساجد را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بچه‌های مسجد با بهره‌گیری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری و نیز اعضای کانون با بهره‌مندی از برنامه‌های کانون مساجد، تعامل خوبی را باهم برقرار کنند و این نیز، امکان حضور آن‌ها را در مسابقات و جشنواره‌های متقابل، فراهم می‌سازد.

در پایان این تفاهم‌نامه‌ همکاری فی مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کانون مساجد استان یزد، منعقد و به امضای مدیران مربوطه رسید و مقرر شد که کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در پایگاه‌های مساجد حضور یابند.

  از دیگر مصوبات این تفاهم‌نامه می‌توان به معرفی بچه‌های مساجد، به منظور به عضویت درآمدن درباشگاه مخاطبین کانون پرورش فکری، معرفی رابط کانون مساجد به کتاب‌خانه‌ی پستی جهت عضویت بچه‌های مسجد دراین کتاب‌خانه، حضور بچه‌های مسجد و اعضای کانون به طور متقابل در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی هنری دو نهاد، تلاش در جهت تجهیز کتاب‌خانه‌های مساجد با کتاب‌های کانون پرورش فکری و ارتباط با خیرین برای تهیه‌ کتاب، تجهیز کتاب‌خانه‌های مساجد روستایی و شهری از طریق کتاب‌های وجین شده‌ی کانون پرورش فکری اشاره کرد.

  گفتنی است؛ تفاهم‌نامه‌ منعقد شده، از تیرماه ۹۸ آغاز و تا پایان اردیبهشت ۹۹ قابل اجرا و پس از بررسی و اصلاح روند، همکاری قابل تمدید است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.