مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با 30 درصد رشد شاهد پرداخت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به ‌صورت سرمایه در گردش و ثابت به واحدهای تولیدی فعال و نیمه تمام باشیم.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «حسین مهری» در بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان ابرکوه در استان یزد نقش بانک صنعت و معدن در راستای تحقق شعار «رونق تولید» را نقشی محوری خواند و با اشاره به بازدیدهای این بانک از واحدهای صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: در جریان این بازدید‌ها مواردی مانند تأمین سرمایه صنایع و مطالبات معوق بانکی، تعیین تکلیف می‌شود.

وی موضوع تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از اولویت‌های برنامه‌های این بانک خواند و گفت: خوشبختانه در این رابطه نیز بانک ورود می‌کند تا واحد بتواند نه ‌تنها وضعیت موجود خود را حفظ کند بلکه در صورت داشتن بازار فروش با ظرفیت کامل‌تری فعالیت کند.

رییس هیات‌ مدیره بانک صنعت و معدن اضافه کرد: طرح‌های نیمه‌تمام و مشکل‌دار که برخی نیاز به نوسازی، تکمیل یا طرح توسعه دارند نیز با فرمولی خاص، پیگیری و راجع به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

مهری در رابطه با کارخانه کاشی کوثر ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: این واحد که در سال‌های گذشته از تسهیلات سه میلیون یورویی بانک از محل بند «د» بهره‌مند شده بود، بیش از 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته و در حال حاضر مدیریت جدید آن بنا دارد که سرمایه این واحد را به 1500 میلیارد ریال افزایش دهد که مقرر شد بانک نیز معادل همین مبلغ به واحد مذکور کمک کند.

وی اظهار کرد: در صورت بازسازی، نوسازی و احیای کامل این واحد پیش‌بینی می‌شود برای 800 نفر جویای کار، فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد کند.

مهری نیاز به سرمایه در گردش و مشکلات زیرساختی را از دیگر نیازهای واحدهای مورد بازدید خود عنوان کرد و گفت: طبیعتاً باید نسبت به طرح‌هایی که حدود 50 درصد پیشرفت داشته و به هر دلیلی متوقف شده است بررسی‌های لازم صورت گیرد تا مشکلات آنها شناسایی شود.

به گفته وی، البته بخش‌هایی که به استانداری و صنعت و معدن استان یزد مربوط می‌شود، در حال پیگیری است و بخشی که مربوط به بانک صنعت و معدن نیز هست، حمایت خواهیم کرد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن به پرداخت تسهیلات 121 هزار میلیارد ریالی به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این تسهیلات در سه ‌ماهه اول امسال نیز حدود 32 درصد رشد داشته و امیدواریم این وضعیت را تداوم دهیم و شاهد رونق تولید در سال جاری باشیم.

مهری در پایان پیش‌بینی کرد در سال جاری حدود 30 درصد در پرداخت تسهیلات نسبت به سال گذشته رشد داشته باشیم و این میزان به حدود 160 هزار میلیارد ریال افزایش یابد که 75 درصد آن به ‌صورت سرمایه در گردش و 25 درصد نیز سرمایه ثابت برای واحدهای نیمه‌تمام و واحدهای در حال فعالیت خواهد بود.

گفتنی است؛‌ این بازدیدها به حضور «سید مسعود عظیمی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و «محمدرضا علمدار» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد انجام شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.