مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: طبق آیین‌نامه ابلاغی هیئت وزیران، از امسال در هر کارگروه ذیل کارگروه شورای برنامه‌ریزی استان، دو سمن تخصصی عضو خواهد بود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«فخرالسادات خامسی هامانه» با بیان این‌که دغدغه مهم سمن‌ها استفاده از ظرفیت آنها در امور سیاست‌گذاری، تأثیرگذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی است، اظهار کرد: این مهم تاکنون در بخش دولتی کم رنگ بوده اما طبق آیین‌نامه ابلاغی هیئت وزیران، از امسال در هر کارگروه ذیل کارگروه شورای برنامه‌ریزی استان، دو سمن تخصصی عضو خواهد بود.

وی افزود: پیش از این نماینده سمن‌ها در هیئت نظارت یک نفر بوده که این تعداد به دو نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: همچنین کارگروه حقوق شهروندی که به تازگی آغاز به کار کرده است، ملزم است دو سمن در حوزه حقوق شهروندی را به عنوان عضو بپذیرد.

خامسی هامانه تصریح کرد: سامانه سمن‌ها طراحی شده است و به زودی در سطح استان‌ها آغاز به کار می‌کند که امیدواریم با شکل‌گیری این سامانه، بسیاری از دغدغه‌های سمن‌ها حذف شود.

همچنین بحث عدم لزوم گواهی عدم سوء پیشینه برای دریافت مجوز سمن‌ها پیگیری شده و قرار است به زودی گواهی عدم سوء پیشینه حذف شود.

به گفته خامسی، طبق اساسنامه جدید وزارت کشور سمن‌های خیریه باید یک میلیارد و شهرستانی‌ها 500 میلیون آورده داشته باشند؛ این ابلاغ از سوی وزارت کشور بوده که ما نیز ملزم به اجرای آن بوده‌ایم اما اکنون رایزنی‌هایی در حال انجام است و دغدغه‌های این حوزه به سازمان امور اجتماعی کشور منتقل شده است.

برنامه‌های پیش‌روی سمن‌ها در سال 98

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد درباره برنامه‌های پیش‌روی سمن‌ها در سال 98 گفت: برای سال 98 برنامه‌ریزی‌هایی با همکاری سمن‌ها در دست اقدام داریم که اعم آنها برگزاری نشست‌هایی با میزبانی سمن‌ها، برگزاری نشست صمیمانه با مسئولان استان و استاندار و تدارک برنامه روز مشارکت اجتماعی است.

همچنین شبکه‌سازی موضوعی سمن‌ها را در دست کار داریم که در حوزه بحران انجام شده و امیدواریم در دیگر حوزه‌ها نیز این موضوع اجرایی شود.

به گفته خامسی، هیئت‌های نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد پویاتر خواهند شد و شیوه‌نامه استانی بازرسی از سمن‌ها در هیئت نظارت در حال تدوین است که به زودی محقق می‌شود.

به گفته او، لایحه سمن ها نیز در حال بررسی است و بسیاری از دغدغه های سمن ها در آن دیده شده است.

همچنین فراخوانی داده می‌شود که طبق آن سمن‌ها طرح ها و برنامه های خود را به استانداری یزد ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی از سمن‌ها را تشکیل داده‌ایم که آن را پس از تکمیل با هدف ارتباط گیری سمن‌ها با یکدیگر اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری گفت: همانطور که می دانید ما دوره خوبی از مدیریت را در بحث سمن‌ها در استان داریم چراکه استاندار یزد از بدنه سمن‌ها در سمت استاندار یزد است.

ایشان دغدغه سمن‌ها را می‌دانند و از نزدیک لمس کرده و در این حوزه دغدغه‌مند هستند و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز از بدنه دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری بوده است.

خامسی اظهار امیدواری کرد که جامعه مدنی یزد از این فرصت که در استان وجود دارد نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در پایان گفت: در گفت و گوهای اجتماعی بین دولت، ملت سمن‌ها حلقه‌ای هستند که امیدواریم نقش خود را به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت به خوبی ایفا کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.