استاندار یزد با تاکید بر انجام رفتارهای اجتماعی مناسب از سوی حجاج در مراسم حج در برابر ملت‌های دیگر، گفت: در مراسم حج آنچه در نگاه مقایسه‌ مشهود است، نظم و رفتار اجتماعی ملت‌هاست.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدعلی طالبی» در جمع کارگزاران حج و زیارت که به مناسبت هفته حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به تنها سفر حج عمره خود، اظهار کرد: آنچه در این سفر و در نگاه مقایسه‌ ای بین ملتها به چشم می‌خورَد، نظم، هماهنگی و نوع رفتار اجتماعی کاروان ملتها در کنار یکدیگر است که نقطه تمایز ملت‌ها و قومیت‌های مختلف است.

وی در این نشست با تصریح جایگاه حج به عنوان نقطه تلاقی حضور همه کشورها و قومیت‌های مسلمان در کنار یکدیگر، افزود: مطمئناً نگاه ملتها به گروه‌هایی است که مناسک حج را بهتر به‌جا آورده و در رعایت نظم کوشا هستند و رفتارهای اجتماعی پسندیده‌ای را متناسب با شئون مختلف در برنامه‌های اصلی و جنبی حج انجام می‌دهند.

استاندار یزد گفت: یزد به عنوان شهری با دانش و به لحاظ رفتار اجتماعی، استانی فرهنگی و اجتماعی در میان مردم ایران شناخته می‌شود و شما رسالت سنگینی به عنوان نمایندگان این استان دارید.

طالبی با اشاره به ثبت جهانی یزد، تصریح کرد: ثبت یزد به عنوان شهر جهانی به مجموعه رفتارهای اجتماعی برمی‌گردد که خاستگاه آن اعمالی است که در طول تاریخ، شهر یزد را ساخته، پس همه باید تلاش کنید تا به بهترین شکل نماینده واقعی چنین شهر و فرهنگی باشید.

این مسئول با آرزوی توفیق برای همه کارگزاران و سلامتی همه حجاج اعزامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم که همچون همیشه کاروانهای یزد با کمترین حاشیه و مسئله در کمال سلامت و آرامش به نزد خانواده‌های خود بازگردند.

وی در پایان سخنان خود از همه خادمان حج خواست تا در این سفر معنوی، تمامی مدیران و خدمتگزاران به مردم استان را در مسیر انجام وظایف خود، دعا نمایند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.