معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شرایط دشوار کشور در تحریم ها و مواجهه با ترامپ گفت: آمریکا هدفی برای مذاکره با ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: با ملاحظه تحریم هایی که تاکنون اعمال شده، سخت ترین تحریم را در حال حاضر تحمل می‌کنیم و الان سیاست نفت در برابر غذا را در پیش گرفته اند.

وی با بیان اینکه در یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم و دقیقا باید مقاومت کنیم، ادامه داد: آیا اقتصاد ما هم می‌تواند در برابر این تکانه ها مقاومت کند یا نه و باید بررسی کرد که الان چه باید بکنیم لذا در یزد حضور دارم که برنامه این سازمان را با همفکری استان ها ارائه کنیم تا کشور از این مقطع سخت عبور کند.

نوبخت بیان داشت: اگر در این جمع کسی فکر می‌کند که مصلحت کشور با مذاکره است و مشکل به این ترتیب برطرف می‌شود بیان کند و دلایل خود را مطرح کند؛ قطعا صبح شنبه این موارد را با رئیس جمهور و در صورت نیاز با اعضای شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه الان وضعیت کره شمالی و مذاکراتی که با این آقا داشتند را مشاهده می‌کنیم و نتایج آن را دیدیم گفت: رئیس جمهور آمریکا غیر از اینکه بخواهد یک عکس یادگاری بگیرد و مسائل تبلیغاتی خاص خودش را دنبال کند هیچ هدفی برای مذاکره با ایران ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه با افت شدید درآمد مواجه هستیم و باید دخل و خرج کشور را تنظیم کنیم، اضافه کرد: 448 هزار میلیارد تومان مصوب شدتا بین دستگاه ها تقسیم شود اما منابع ما کمتر است و تلاش شد تا صرفه جویی کنیم و به عدد 386 هزار میلیارد تومان رسیدیم.

وی با اشاره به اولویت بندی ها در خصوص هزینه های مورد توجه افزود: برخی هزینه ها مانند پرسنلی را نمی‌توانیم کم کنیم و از سویی بالغ بر 80 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی داریم و طرح های جدید هم اضافه می‌شود اما اولویت بر این است که طرح های راه آهن و آب تکمیل شود.

نوبخت عنوان کرد: اگر طرح های آب و راه آهن در یزد تا پایان سال جاری بهره برداری شود و به نتیجه برسد قطعا بودجه آن را تخصیص خواهیم داد ضمن اینکه نیمی از اعتبارات طرح های استانی سال جاری در سه ماهه نخست امسال به استان یزد پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار بودجه باید متناسب با وضعیت کشور تنظیم شود، اظهار داشت: اصلاح ساختاری در چهار محور آماده شده است و از سویی برای راه اندازی اشتغال در سطح کشور تلاش می کنیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برنامه دولت برای ایجاد اشتغال جدید مشخص است، عنوان کرد: برای 986 هزار نفر برنامه ریزی شده که اشتغال ایجاد شود و این سهمیه برای یزد 26 هزار و 910 نفر است و دقیقا می دانیم که کجا و روی چه موضوعاتی باید سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.