استاندار یزد با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری استان یزد گفت: یزد با موجی از مهاجرت در سطح کشور روبروست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور محمدباقر نوبخت برگزار شد، اظهار داشت: اولویت هایی در استان داریم که انتظار می‌رود تا مسئولان در سطح کشور برای تحقق آن همراهی کنند.

وی با بیان اینکه تداوم حیات استان به موضوع آب بسته است، ادامه داد: پروژه هایی که در این زمینه داریم به اطلاع مسئولان رسیده و امید است با همراهی و حمایت آنها جدی تر این موضوع دنبال شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان بالاتر از نرخ کشوری است، اضافه کرد: نگاهی که در گذشته به استان بود در اعطای اعتبارات و ویژگی ها کاملا محقق نمی شد و امروز نیاز به تغییر دیدگاه هستیم.

استاندار یزد با بیان اینکه در این استان با موجی از مهاجرت روبه رو هستیم بیان داشت: امروز بار اشتغال ملی را در این استان به دوش می کشیم که در سایر حوزه ها نیز تاثیر گذار است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری عنوان کرد: یزد در این شرایط اقتصادی می‌تواند از حوزه گردشگری رشد و توسعه داشته باشد و از سویی پروژه های نیمه تمامی دارد که اگر تکمیل شود مشکل اشتغال استان نیز حل خواهد شد.

کمال دهقانی فیروز آبادی؛ نماینده مردم تفت و میبد هم در این نشست اظهار داشت: موضوع مهم آب باید مورد توجه مسئولان برای استان یزد باشد.

وی با بیان اینکه در یزد شش شهر تاریخی داریم و بافت زنده و پویا دارد، ادامه داد: این مجموعه ارزشمند به حمایت و مساعدت بیش از پیش مسئولان نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست اظهار داشت: یزد دومین استان معدنی کشور، چهارمین استان صنعتی و هشتمین استان برتر صادرکننده غیرنفتی است.

محمدرضا علمدار یزدی ادامه داد: 1.1 جمعیت کشور در استان یزد است اما 4.4 سرمایه گذاری کشور متعلق به استان یزد است و بیش از 800 نوع کالا تولید می کنیم و که نیمی از آن به خارج کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال استان یزد مولد است و هدف تبصره 18 نیز اشتغالزایی مولد است ادامه داد: در یزد 1000 طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد داریم و برای این طرح ها تاکنون 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و با تکمیل این طرح ها 32 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برش استانی یزد بر اساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه، یارانه ای که تخصیص یافته بود به استان رسیده اما درخواست هایی نیز داریم که امید است مورد توجه قرار گیرد.

وی همچین خواستار تسریع در اعطای تسهیلات بانکی شد و عنوان کرد: تمدید و ادامه تخصیص ها برای سال جاری نیز مورد درخواست است که امیدواریم مورد توجه و تصویب قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، مسئولان استانی مشکلات و موضوعات مهم استان و طرح های مرتبط با تبصره 18 را در این نشست مطرح و ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.