سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت مردم در انتخابات مجلس بالا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند که شاید مشارکت در انتخابات کم باشد ولی ما پیش بینی غیر از این داریم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور گفت: مشکلات معیشتی و سختی‌های اقتصادی که مردم این روزها با آن روبرو هستند خیلی سخت است و فشار زیادی به مردم وارد می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه محلی است و همه به ظرفیت‌های محلی توجه دارند، معمولا با شور و نشاط خاصی برگزار می‌شود.

کدخدایی به برگشت مصوبه مجلس در ارتباط با قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: ایراد اصلی شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات بود و در صورتی که سایر موارد به صورت یک بحث جدا به شورای نگهبان ارسال شده بود، قطعا مورد تایید و تصویب قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه طبق قانون هر 20 سال یک مرتبه باید به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود گفت: بعضی از نمایندگان به دلیل اینکه از ریزش طرح خود ترس دارند، جلوی این طرح مخالفت می‌کنند و نمی‌گذارند اجرایی شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث طرح ممنوعیت حضور نمایندگان با سابقه سه دوره متوالی در مجلس در انتخابات گفت: با توجه به اینکه برای ریاست جمهوری در قانون بیان شده که یک نفر نمی تواند بیش از دو دوره متوالی رئیس جمهور باشد ولی در ارتباط با نمایندگان نیامده، پس محدودیتی وجود ندارد.

کدخدایی تصریح کرد: ضمن اینکه کشورهای دیگر هم غالبا برای نمایندگی مجلس محدودیت قائل نمی‌شوند چون اولا اینها در دوره‌هایی بودند و تجربه کسب کرده‌اند و ثانیا این کار فایده خاصی هم ندارد چون اگر فردی یک دوره نباشد می‌تواند دور بعد برگردد و خیلی اثر خاصی نداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.