مدیرکل گمرک یزد با اشاره به مراجعه‌های غیرضرور شهروندان به گمرک استان، اظهارداشت: رجیستری گوشی‌های مسافری صرفا به صورت غیر حضوری از سامانه اظهارنامه گمرکی تلفن همراه صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین سلمانی با اشاره به اتصال آنلاین سامانه اظهارنامه گمرکی تلفن همراه با سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه(همتا) و سامانه ناجا برای احراز اصالت پاسپورت، اظهار داشت: اطلاعات پس از وارد کردن IMEI و یا کدملی و شماره گذرنامه به صورت آنلاین دریافت می‌شود و به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال سازی در همان روز به شماره همراه مسافر پیامک می شود.

وی افزود: گوشی تلفن همراه مسافرانی که در فرجه 30 روزه بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح در سامانه اظهارنامه گمرکی تلفن همراه کرده باشند، توسط وزارت صنعت، معدن و تجات فعال خواهد شد.

مدیرکل گمرک یزد ادامه داد: پشتیبانی و پاسخگویی به سئوالات صرفا به صورت غیرحضوری و از طریق میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس Help.irirca.ir  و یا شماره تلفن 43891-021 صورت می‌پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به گمرک استان نیست.

سلمانی خاطرنشان کرد: سامانه اظهارنامه گمرکی کالای‌مسافری برای پاسخگوئی به نیاز محدود و شخصی مسافران راه‌اندازی شده است تا به هر مسافر در چارچوب مقررات کالای همراه مسافران ورودی، اجازه ترخیص یک دستگاه گوشی شخصی داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.