مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با انتقاد از کم توجهی دولت به بافت جهانی ثبت جهانی شده این استان گفت: علیرغم وعده های بسیار، تنها 800 میلیون تومان به این شهر تاریخی اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، بعد از ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اعلام کرد نگهداری و مرمت بافت تاریخی یزد را در فهرست نقاط و مناطق برخوردار از اعتبار منظور شده برای حفاظت و آماده سازی و مرمت آثار ثبت شده کشور در فهرست جهانی قرار داده است.

اما پیگیری های خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد آنچنان که باید به این ردیف بودجه، توجه چندانی نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در بودجه سال 97 مبلغ 9.5 میلیاردتومان برای ردیف مذکور تصویب شد اما فقط 3.5 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد. این در حالی است که مبلغ واریزی به حساب سازمان میراث فرهنگی استان یزد  فقط 800 میلیون تومان بود.

فاطمی افزود: در بودجه سال 98 هم متاسفانه میزان اعتبار این ردیف به شدت کاهش یافته است و به مبلغ 6.5 میلیارد تومان رسیده است اما تاکنون حتی یک ریال آن هم تخصیص داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یک مجموعه زنده و پویاست و به مرمت و نگهداری مستمر نیاز دارد. بخشی از آن توسط مردم صورت می‌گیرد ولی مسائل کلان و زیرساختی آن به شدت به حمایت دولت نیاز دارد و امید است توجه بیشتری در بحث بودجه به این ردیف صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.