مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه بیش از یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده است گفت: بیشترین تسهیلات پرداختی کشاورزی در رسته پرورش دام است.

محمدحسین ریاحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حمایت این دستگاه از طرح های اشتغالی روستایی و عشایری اظهار داشت: در استان یزد تاکنون بیش از هزار و 100 نفر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان یکهزار و 400 میلیارد ریال بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح ها در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده است ادامه داد: 138 طرح در بخش صنعت ، 886 طرح در بخش کشاورزی و 87 طرح نیز در بخش خدمات ارائه و تسهیلات دریافت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه متقاضی سرمایه در گردش در این تسهیلات تنها یک طرح بوده است عنوان کرد:  64 درصد از تسهیلات به طرح های جدید و 35 در صد به طرح های توسعه ای تعلق گرفته است که نشان می دهد بیشترین متقاضی تسهیلات روستایی در استان در بخش کشاورزی و مربوط به طرح های جدید بوده است.

ریاحی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به رسته های پرورش دام سبک و سنگین بوده اضافه کرد:  45 درصد از تسهیلات در این محل هزینه شده و محصولات گلخانه ای 23 درصد و بخش صنعت مربوط نیز رسته ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی با 35 درصد و در بخش خدمات هم رسته های بوم گردی با 43 درصد و گردشگری و طبیعت گردی با 30 درصد بیشترین تسهیلات را گرفته اند.

وی در پاسخ به این سوال که طرح های دستگاه حمایتی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در زمینه دریافت تسهیلات اشتغال چگونه مورد حمایت این دستگاه خواهند بود اظهار داشت: این طرح ها پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید دستگاه اجرایی استان به کارگروه حمایتی کشور ارسال شده تا پس از تایید به بانک های عامل معرفی شوند.

ریاحی با بیان اینکه تاکنون تعداد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها برای طرح ها حمایتی تعداد 356 فقره تسهیلات بوده افزود: 94 درصد از تسهیلات پرداختی به طرح های حمایتی مربوط به بخش کشاورزی بوده با 94 درصد و بیشترین میزان تسهیلات مربوط به رسته پرورش دام سبک و سنگین بوده که 75 درصد تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر روند اجرای طرح در مسیر مورد تقاضا و تایید شده عنوان کرد: در جهت راستی آزمایی از اجرای طرح ها علاوه بر نظارت استانی، 30 کمیته نظارت شهرستانی تشکیل تا در صورت مشاهده انحراف از طرح، مراتب جهت برخورد قانونی و به بانک های عامل اعلام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.