به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد، اصغر شفیع از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس مقدس و جمعی از کتابداران حضور داشتند.
این رزمنده بسیجی که از آغازین روزهای جنگ تحمیلی در خرمشهر حضور یافته بود گفت: حال و هوای آن روزگار و مقاومت دلیرانه 35 روزه مردم خرمشهر با دستان خالی در مقابل ارتش تا دندان مسلح بعثی ستودنی بود.
شفیع با اشاره به این که فتح خرمشهر فتح ارزش های اسلامی است افزود: در عملیات بیت المقدس رشادت های فرزندان ایران اسلامی چون شهید باکری و دیگران و یاری خداوند و امدادهای غیبی اش خرمشهر را آزاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه سنگینی بر دوش ماست چرا که حفظ این ارزش ها که با خون شهدا عجین شده بسی دشوار است و همه مسئول هستیم.
این جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: دشمنان امروز جوانان ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار داده اند که باید با هوشیاری و اتکاء به خداوند و پیروی از دستورات قرآن کریم و مرور خاطرات شهدا در این جنگ فرهنگی پیروز شویم .
رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: برگزاری برخی نشست های فرهنگی و بصیرتی در کنار برنامه های اجرایی جزو اهداف این اداره است.
سعید قریشی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای بصیرت اعضا و کتابداران نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارد.
وی اظهار داشت: تا پایان سال چندین برنامه فرهنگی و اجتماعی به خصوص با حضور کارشناسان برای بصیرت افزایی اعضا پیش بینی و برگزار می شود.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت.
مهریز 12 کتابخانه عمومی با 140 هزار نسخه کتاب است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.