محمد کاظمی نسب روز پنجشنبه در حاشیه برنامه های گرامی داشت سالرو فتح خرمشهر از توابع استان خوزستان به ایرنا افزود: رزمندگان فاتح در عملیات بیت المقدس دشمن بعثی عراق تا دندان مسلح را خوار و خفیف کردند.
وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر با استعانت خداوند و رهبری امام خمینی (ره) انجام شد، اظهارداشت: سوم خرداد، روزی با عظمت و تاریخی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران بود که جهانیان را مات و مبهوت کرد.
رئیس شورای ایثارگران شهرستان ابرکوه با تاکید بر اینکه امنیت و سرافرازی مرهون مجاهدت و ایثار رزمندگان در دفاع مقدس است، ادامه داد: پاسداری از خون پاک شهدا، مجاهدت ایثارگران و آزادگان نظام و انقلاب با حرکت در مسیر رهبری تثبیت می شود.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد و هشت سال دفاع مقدس اقتدار با شکوه را در جهان برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
وی یادآور شد: سالروز فتح خرمشهر یکی از بهترین فرصت هاست که می توان با برگزاری یادواره های شهدا و گرامیداشت حماسه سوم خرداد برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، از خود گذشتگی با انتقال آن به نسل جوان، این حماسه ماندگار را به نسل امروز تبیین کرد.
غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن و شب خاطره ، بزرگداشت رحلت حضرت امام(ره) و شهدای قیام 15خرداد، مسابقات فرهنگی و ورزشی، کتابخوانی، دیدار با خانواده های شهدا و رژه موتوری از برنامه های این روز اعلام شد.
شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس 275 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 9 تن در فتح خرمشهر شهید شدند.
بیش از پنج هزار نفر از مردم ابرکوه در دفاع مقدس در حراست از اسلام و انقلاب حضور داشتند که 100 نفر در فتح خرمشهر شرکت کردند که جمعی شهید و به افتخار جانبازی نائل آمدند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
به گفته سرتیپ رضا هدایتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد مردم این استان در عملیات فتح خرمشهر 130 شهید تقدیم انقلاب کردند.
وی افزود: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر 300 برنامه از جمله دوچرخه سواری، بازخوانی عملیات بیت المقدس، نمایشگاه اسناد دفاع مقدس، رونمایی از کتاب، همایش روحانیون و پیشکسوتان و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا برگزار می شود.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.