به گزارش ایرنا، بابک دین پرست چهارشنبه شب در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد اظهار داشت: ایجاد کمیته پایش ستاد در یزد ابتکار خوبی است و این ستاد از حیث تعداد مصوبه رتبه هفتم ، از نظر جلسات رتبه هشتم و از نظر اجرای مصوبه رتبه نهم را در میان 31 استان دارد.
وی با اشاره به روند برگزاری جلسات و 208 مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی یزد یادآور شد: مهمتر از جلسات و مصوبات، اثربخشی آن است که به چند واحد تولیدی کمک و یا از تعطیلی چند واحد جلوگیری شد که لازمه این کار هدف گذاری جلسات و مصوبات است.
معاون وزارت کشور تأکید کرد: کمیته پایش باید در بحث اثربخشی مصوبه و جلسه به تعداد شغل ایجاد شده یا تخلف برخورد شده ناشی از مصوبه جلسه جدی وارد شود و نتایج مورد ارزیابی قرار گیرد.
دین پرست با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: این شورا از معتبرترین نهادها و کمیته در استان هاست و مصوبات آن لازم الاجراست به همین دلیل بسته پیشنهادی درباره مشکلات بخش تولید و صنعت در شورای استان تهیه و برای تصویب به شورای ملی ارسال تا بعد از تصویب به هیأت دولت ارسال شود.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه این شورا شناسایی قوانین مزاحم و بهبود کسب و کار است و باید برای تقنین و پرهیز از رشد قوانین موازی و متعدد تلاش کرد چون ریشه بسیاری از تخلفات همین قوانین است.
وی درباره وضعیت بانک ها و اقدامات انجام شده برای صنعت هم اظهار داشت: طی چند سال گذشته مقرر شد هر تخلفی از سوی مدیران بانک ها رخ دهد به بانک مرکزی گزارش شود که این اتفاق بازخورد خوبی داشت اما مدتی است این ظرفیت مورد غفلت واقع شده ولی می توان با کمک دستگاه های مرتبط این بخش را دوباره فعال کرد.
دین پرست در ادامه با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی برای حمایت از تولید و اقتصاد کشور ، بانک خصوصی و دولتی نداریم ، تأکید کرد: در این شرایط همه زیر پرچم جمهوری اسلامی باید برای موفقیت کشور کمک کنند و از سوی دیگر گزارش از وضعیت همکاری بانک های خصوصی در اجرای طرح های مختلف و دستورالعمل های دولت در حال تهیه است تا تصمیمات لازم گرفته شود.
معاون وزیر کشور یکی از طرح ها را تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و ادامه داد: در این بخش 30 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته بود که سال گذشته 37 هزار واحد تولیدی موفق به جذب 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح های مختلف شد .
دین پرست یادآور شد: استان یزد رتبه خوبی در این زمینه دارد اما در نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته با رشد 1.2 مواجه است باید بررسی شود چرا در این میان ، آمار بیکاری بانوان بیشتر و ناگهان 10 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به تفاهم وزارت کشور با اتاق های بازرگانی ، تعاون ، اصناف و خانه صنعت و 2 وزارتخانه برای رونق تولید و توسعه و پیشرفت در بخش های تولیدی اظهار کرد: این کار برای نخستین بار در کشور انجام شده است.
دین پرست همچنین با اشاره به ابلاغ محورهای اولویت اقتصادی بر اساس بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و تصمیمات دولت تصریح کرد: چهار محور با 20 عنوان در این خصوص ابلاغ شد باید مورد توجه جدی باشد ضمن آنکه وظایفی برای فرمانداران مصوب شد که بر این اساس ارزیابی می شود.
معاون وزارت کشور با اشاره به پروژه های نیمه تمام هم گفت: باید دستگاه های نظارتی در دولت و دستگاه های قضایی همچون سازمان بازرسی سه بحث مقاومت دستگاه های دولتی ، ممانعت دستگاه های نظارتی و یا مخالفت هر بخشی را در واگذاری پروژه ها به صورت جدی بررسی کنند.
دین پرست درباره تفویض اختیار به استانها اظهار داشت : پیشتر 173 اختیار وزارتخانه ها تفویض شد و در جلسات استانداران با چهار وزیر نیز مواردی استخراج شد که در حال پیگیری آنها هستیم.
وی با اشاره به اختصاص 65 هزار میلیارد تومان برای اشتغال یک میلیون نفر در سال جاری ، بر لزوم تلاش یزد برای دریافت سهمیه خود برای اشتغال 26 هزار نفر در این طرحها تأکید کرد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید موارد اصولی، منطقی و قابل اجرای مطرح شده در جلسه امشب به نتیجه برسد، اظهار کرد: باید در این خصوص تیمی مشخص شود تا مشکلات را بازنگری کند و با ادبیات ساختاری و عملیاتی و بر مبنای پیشنهادهای مبتنی بر مواد و راهکار قانونی ارائه شود.
دین پرست افزود: در این خصوص اندیشکده صنعت ، فناوری و اقتصاد(صفا) یزد می تواند موضوعات و چالش ها را بررسی و خروجی نهایی را با همکاری بخش خصوصی و دستگاه های مربوطه فارغ از نگاه بخشی و سازمانی به نتیجه برسانند ضمن آنکه در این بخش مدیران دستگاه ها موظف به تدوین این پیشنهادات در قالب ادبیات قانونی و پیگیری آن از تهران هستند.
وی با اشاره به اینکه یزد در بسیاری از شاخص ها و تولیدات رتبه های اول کشور را دارد، تصریح کرد: نباید در حوزه اشتغال وضعیت یزد چنین باشد و اگر واقعا به دلیل مهاجرت است باید برای این موضوع از سوی اندیشکده صفا و همراهی مسئولان چاره اندیشی شود لذا تاکید می شود روند رشد بیکاری در یزد نظارت و کنترل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور پیش از این جلسه به همراه استاندار یزد با حضور در منطقه ویژه اقتصادی از کارخانه های لنا و پارس اروند یزد بازدید کرد و در جریان تولید و پروژه‌های این کارخانه ها قرار گرفت.
«کارخانه لنا » به تولید، نصب و راه اندازی انواع با‌سداکت های روشنایی (‌LT)، تولید تابلو های برق و سکسیونرهای هوایی ‌‌‌‌‌SF6 می‌پردازد و کارخانه « پارس کویر » به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده ‌Ups در حوزه تولید منابع تغذیه بدون وقفه Ups و باتری شارژرها فعال است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.