به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی چهارشنبه شب در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یزد با وجود جایگاه خاص، ظرفیت‌ها و ویژگی‌ های متعدد به ویژه در نیروی انسانی متخصص و متعهد ، محدودیت‌ها و مشکلاتی در حوزه های اقتصاد مقاومتی ، صنعت و تولید دارد.
وی با اشاره به رتبه سوم یزد در میان استان های مهاجرپذیر کشور افزود: نیروهای متخصص و دانشگاهی به‌دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها از استان خارج و تقریبا همین تعداد نیروی کار ساده مهاجر از دیگر مناطق وارد یزد می‌شوند و همین امر موجب رشد جمعیت بیکار دانش آموخته دانشگاهی شد که زیبنده نیست.
رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی یزد توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان، توسعه فناوری‌های جدید، توسعه گردشگری، حمایت از استارت آپ‌ها و توسعه بازرگانی را از جمله اولویت‌های اجرایی استان ذکر کرد که برای توسعه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.
استاندار یزد درباره برخی فعالیت های چند ماه اخیر برای رشد و توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: راه‌اندازی کمیته هم اندیشی بخش‌خصوصی و راه‌اندازی کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات انجام شده است که شاهد رشد جذب سرمایه‌گذاری در استان باشیم و در این خصوص دستگاه‌های مرتبط باید نقش خود را به خوبی انجام دهند.
طالبی اضافه کرد: کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری متشکل از تعداد محدودی از اداره ها وسازمان‌ها تشکیل شد تا به صورت پروژه‌ای مباحث سرمایه‌گذاری دنبال و به نتیجه مطلوب برسد .
وی لزوم تغییر نگاه و حرکت در مسیر اولویت های تعیین شده و درک صحیح از مسائل اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با مسئولان ارشد کشوری رایزنی شد و فعالیت هایی در استان آغاز شد تا شاهد تحقق توسعه اقتصادی و رسیدن به نتایج مطلوب و آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت یزد باشیم.
در این جلسه مشکلات واحدهای الکترونیک و سیم و کابل یزد توسط تعدادی از صنعتگران و تولید کنندگان فعال بخش خصوصی استان مطرح و قرار شد ظرف یک هفته تا 10 روز آینده برای پیگیری توسط معاون وزارت کشور دسته بندی و همراه با پیشنهاد ارائه شود.
سال گذشته 27 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در یزد با 208 مصوبه برگزار شده بود .
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.