محمد سلیمی عصر روز چهارشنبه در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زندانی با مشارکت مردم ، خیران و گذشت شکات نیک‌اندیش و تلاش بی‌شائبه کمیته صلح و سازش و ستاد دیه استان آزاد شدند.
وی اظهار داشت : مجموع بدهی این تعداد محکومان زندانی افزون بر هزار و 200 میلیارد ریال بود که 385 میلیارد ریال آن پرداخت و بقیه توسط کمیته صلح و سازش و ستاد دیه رضایت شکات اخذ شد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 220 نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد در استان زندانی هستند که از این تعداد 12 بدهکار دیه (تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و شبه عمد) ، 115 نفر هم مربوط به بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و 93 نفر هم از بدهکاران مهریه و نفقه هستند.
معاون اداره کل زندان‌های یزد اضافه کرد: در واقع برای آزادی این تعداد زندانیان 600 میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش کمیته صلح و سازش، شاکیان از 126 میلیارد ریال طلب خود گذشت کردند.
وی با تأکید بر ضرورت همت خیران در راستای کمک به آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد ، بیان کرد: تعداد آزاد شدگان از فروردین سال گذشته تا 16 اردیبهشت‌ماه 98 به 195نفر رسید..
سلیمی تصریح کرد: با مشارکت مردم و خیران از 15 سال گذشته تاکنون در ماه رمضان جشن گلریزان در شهرستان های استان یزد برگزار می‌شود .
وی اضافه کرد: جشن گلریزان خاص ماه رمضان است و به همت ستاد دیه ، مردم و خیران در 12 منطقه استان برگزار ‌می‌شود که تاکنون در شهرستان‌های یزد ، ابرکوه ، اردکان ، خاتم و منطقه مروست برگزار شده است.
همچنین رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال (زندان باز) ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته دوازدهمین جشن با شکوه گلریزان با حضور جمعی از مسئولان و خیران در این شهرستان برگزار شد.
علی بورقی افزود: خیران شهرستان با اهداء چهار میلیارد و 111 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند.
وی اظهار داشت : برای آزادی 17 محکوم مالی غیرعمد شهرستان به 25 میلیارد ریال کمک های مردمی و خیری نیاز است.
بورقی افزود: سال گذشته ستاد دیه استان 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برای آزادی 12 زندانی جرائم مالی غیرعمد به این شهرستان کمک کرد.
وی از مردم نیکوکار و افراد خیر خواست برای شرکت در جشن گلریزان کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ستاد دیه 0108888888002 بانک ملی و شماره 38000090 نزد بانک رفاه واریز و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
همچنین مدیرعامل ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: جشن گلریزان با هدف آزادی افرادی که به علت تصادف ، صدور چک غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و مهریه های معقول در زندان هستند، برگزار می شود.
اسلام افشون اظهار داشت: سال گذشته به همت مردم ، خیرین و مسئولان ابرکوه 12 زندانی آزاد شدند، مجموع بدهی آنها افزون بر 32 میلیارد ریال بود که کمیته صلح و سازش توانست رضایت طلبکاران را افزون بر 29 میلیارد ریال اخذ کند .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.