به گزارش ایرنا، سرتیپ رضا هدایتی روز چهارشنبه در نخستین نشست تخصصی بازخوانی نقش رسانه‌ ها در دوران دفاع مقدس افزود: انعکاس ایثارگری های مردم استان در آن دوران طلایی توسط رسانه ها یکی از وظایف مهم دینی و انقلابی است.
وی با اشاره به اینکه هرچند در این خصوص کارهای خوبی توسط اصحاب رسانه و خبرنگاران شهید انجام شد، آن را کافی ندانست و اظهار داشت: باید ابعاد مختلف دفاع مقدس و نقش مردم استان بررسی و برای نسل جوان بازگو شود.
این مسئول فرهنگی حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه‌ های گروهی استان در دوران جنگ تحمیلی بر حسب رسالتی که داشتند تلاش های فراوانی را با آثار مکتوب و تهیه اخبار و گزارشات خود انجام دادند که باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.
هدایتی در ادامه به نقش رزمندگان یزد در دوران دفاع مقدس به خصوص فتح خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: مردم استان در عملیات فتح خرمشهر 130 شهید تقدیم انقلاب کردند.
وی به برگزاری 300 برنامه به مناسبت بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361اشاره کرد و مهمترین آنها را برگزاری همایش دوچرخه سواری، بازخوانی عملیات بیت المقدس و برگزاری نمایشگاه اسناد دفاع مقدس ذکر کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد همچنین از چاپ و توزیع بروشور نقش بانوان در حماسه سوم خرداد، رونمایی از کتاب، گردهمایی روحانیون و پیشکسوتان و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا خبر داد.
همچنین یکی از مدرسان رسانه گفت: در زمان دفاع مقدس خبرنگاران شهید نقش مهمی در ثبت و ضبط خاطرات آن دوران و تبیین و ترویج رشادت های رزمندگان اسلام بر عهده داشتند.
عبدالمجید معنوی افزود: باید نقش مردم یزد در ابعاد مختلف در آن دوران بررسی و با بازخوانی درست و دقیق در زمان حال به مردم به خصوص برای جوانان ارائه شود.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس توسط خبرنگاران و رسانه های گروهی فعالیت های خوبی انجام شد ولی به خاطر اهمیت موضوع اصلا کافی نیست.
همچنین رئیس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نقش خبرنگاران و نویسندگان یزدی در دفاع مقدس و ذکر رشادت های رزمندگان اسلام مناسب است.
امیر ترقی نژاد افزود: به رغم فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی که برای بازخوانی و تبیین و تحلیل نقش مردم یزد در دفاع مقدس انجام شد، اهمیت زیاد دارد و باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور فعالان رسانه و بازخوانی و تحلیل و تبیین نقش مردم و رزمندگان یزدی در دفاع مقدس باید به صورت منظم ادامه یابد.
همچنین یکی فعالان رسانه ای یزد به اهمیت راه اندازی اتاف فکر با حضور خبرنگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس برای بررسی و انتشار نقش مردم استان در آن دوران تاکید کرد.
سعید صادقی مقدم افزود: باید ابعاد حضور مردم و رزمندگان دلاور یزدی در دفاع مقدس بررسی و به نحو مناسبی برای آگاهی مردم و نسل جوان منتشر شود.
وی تصریح کرد: تاکنون کارهای خوبی در این خصوص انجام شده ولی هنوز خیلی از مردم و جوانان در جریان فعالیت ها و نقش رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس نیستند باید بیش از گذشته کار رسانه ای و فرهنگی انجام شود.
همچنین در پایان این نشست که تعدادی از یادگاران دفاع مقدس و خبرنگاران رسانه های گروهی حضور داشتند « وبگاه شهدای شاخص» استان رونمایی شد.
در این وبگاه اطلاعات 30 شهید شاخص استان شامل فیلم، عکس، مصاحبه، کتب، سخنرانی و اطلاعات مختلف جمع آوری و بارگذاری شد که مردم می توانند استفاده کنند.
استان یزد 50 هزار رزمنده بسیجی دارد و سه هزار و 850 شهید نیز تقدیم انقلاب کرد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.