به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد در این دوره آموزشی تاکید کرد: مصرف زیاد نمک، یکی از دلایل اصلی فشار خون به شمار می رود.
وی افزود: براساس آمار و نمونه برداری از انواع نان های تولیدی شهرستان یزد حدود 60 درصد نمونه ها دارای نمک بیش از حد مجاز بود.
دکتر سیدعلی اکبر موسوی ندوشن اظهار داشت: باید در زمینه کاهش مصرف نمک در نان چاره ای اندیشه شود، زیرا مصرف زیاد نمک در ایجاد بسیاری از بیماری ها اثر مخرب دارد و هرچه میزان مصرف نمک افزایش یابد سلامت مردم بیشتر مورد تهدید قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی شده قرار است 751 نانوا در پنج دوره ،آموزش های لازم را در زمینه مضرات زیاد مصرف نمک فراگیرند تا ان شاء الله ، نان کم نمک به دست مردم برسد.
موسوی ندوشن با بیان اینکه 40 درصد مردم یزد از وضعیت فشار خون خود آگاهی ندارند تصریح کرد: با همکاری مردم در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از تاریخ 27 اردیبهشت تا 15 تیر امسال انتظار می رود در این بازه زمانی با تلاش تیم های ثابت و 25 تیم سیار در شهرستان یزد، فشار خون 50 درصد از افراد گروه هدف (افراد 30 سال به بالا) سنجش و در سامانه مربوطه ثبت شود.
وی افزود: موفقیت در طرح ملی کنترل فشار خون ، مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان را می طلبد تا هرکس به سهم خود از شیوع بیماری پرفشارخون جلوگیری کند.
30 درصد جمعیت بیش از 30 سال استان مبتلا به فشار خون بالا هستند.
فشارخون‌ به طور طبیعی‌ بر اثر هیجان و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما افرادی‌ که‌ دچار بیماری هستند، هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونشان‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است.
فشار خون افراد 120 روی 80، طبیعی است و 140 روی 90 ، فشار خون بالا دارند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.