به گزارش ایرنا ، علی‌اکبر اسحاقی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت روزهای سوم، 14 و 15 خرداد افزود: باید رشادت ها و ایثار رزمندگان را که خوشایند جوانان باشد برای آنها تبیین کنیم .
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1361، عزت و عظمت اسلام و انقلاب را به دنیا نشان داد، اظهار کرد: رزمندگان، ایثارگران و شهدا در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی به ویژه فتح خرمشهر کار بزرگی را انجام دادند.
معاون فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: در این زمینه برخی مسئولان دستگاه های فرهنگی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس کم‌کاری کردند و باید تلاش کرد ، دستاوردها برای جوانان تبیین شود که در این زمینه رسالت آموزش و پرورش بسیار سنگین است.
اسحاقی در ادامه خاطرنشان کردد: قیام امام خمینی در 15 خرداد سال 1342(ره) مقدمه پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال 57 شد و امروز نام امام (ره) به خاطر این قیام در جهان می درخشد.
همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه گفت: در عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، سه هزار رزمنده در مقابل 12 لشکر بعثی ایستادند .
مصطفی کریمی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا افزود: میانگین سنی رزمندگان شهرستان در دفاع مقدس 19 تا 21 سال بود .
این مسئول ایثارگران منطقه با اشاره به اینکه ولایت پذیری رزمندگان معیار آنها در دفاع مقدس بود، تاکید کرد: ایثارگری و از خود گذشتگی جوانان در دفاع مقدس باید به نسل امروز انتقال یابد .
همچنین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه افزود: باید اندیشه های فرهنگ استکبار ستیزی امام خمینی (ره) را بیشتر در جامعه تببین و ترویج کنیم .
مهدی ابرقویی با اشاره به نقش ایثارگران در دفاع مقدس افزود: سوم خرداد، حماسه ای درخشان و ماندگار در دفاع مقدس بود.
در این نشست بر مشارکت آحاد مردم و جذب جوانان و انجام برنامه های متنوع فرهنگی در برنامه های سوم ، 14 و 15 خرداد ماه تاکید شد.
غبار روبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن و شب خاطره ، بزرگداشت رحلت حضرت امام(ره) و شهدای قیام 15خرداد، مسابقات فرهنگی و ورزشی ، کتابخوانی، دیدار با خانواده های شهدا و رژه موتوری از برنامه های پیش بینی شده اعلام شد.
شهرستان ابرکوه در هشت سال دفاع مقدس 275 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 9 تن در فتح خرمشهر شهید شدند.
بیش از پنج هزار نفر از مردم ابرکوه در دفاع مقدس در حراست از اسلام و انقلاب حضور داشتند که 100 نفر در فتح خرمشهر شرکت کردند که جمعی شهید و به افتخار جانبازی نائل آمدند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.