به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه شنبه در شورای زکات استان افزود: پرداخت زکات فطره علاوه بر صندوق ‌های فیزیکی به صورت الکترونیکی مدنظر مسئولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر بتوان با همت و برنامه ریزی دقیق زیرساخت‌های لازم این مساله را به درستی در استان انجام داد قطعا زمینه‌ای فراهم می‌شود که مردم شب عید فطر زکات خود را پرداخت کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به بحث امنیت سیستم و در نظر گرفتن راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان از مردم انجام شود.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه صندوق‌ها نباید به صورت کامل حذف شوند بیان کرد: در صورتی که این سیستم به درستی انجام شود و مردم هم از آن اطلاع کافی داشته باشند تعداد صندوق‌ها تا کمتر از نصف هم می‌رسد.
وی یادآور شد: در کنار صندوق‌ها هم اگر روحانیون و یا افرادی که آشنایی کامل به مسائل دینی دارند حضور داشته باشند می‌توانند مسائلی دینی مرتبط با زکات و برخی مسائل مربوطه را به مراجعه کنندگانی که سئوال دارند پاسخ دهند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مصارف زکات به ویژه زکات مستحبی باید برای رفع مشکلات فقرا باشد، گفت: اولویت اصلی به ویژه در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست باید در مواردی که معیشت مردم و مشکلات مالی آنها را رفع می‌کند هزینه کرد.
همچنین فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی کامل برای تامین امنیت پایگاه‌های دریافت زکات فطره را دارد گفت: در روز عید فطر نیروی انتظامی آمادگی کامل برای تامین امنیت صندوق‌ها را دارد و در صورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن ورود می‌کند.
سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: همکاری مردم با نیروی انتظامی در امور مختلف برای امنیت و آرامش موثر است که باید تقویت شود.
وی تصریح کرد: خدمت به مردم و ایجاد زمینه حضور آنها در برنامه های مختلف وظیفه است که باید همه برای تحقق کامل آن همکاری کنند.
در این جلسه توسط حاضران بر دوری از موازی کاری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ سازی توسط رسانه های گروهی و جلب مشارکت خیران و تشکل ها در برنامه ها تاکید شد.
سال 1397 افزون بر پنج میلیارد ریال زکات فطره در یزد جمع آوری شد.
فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.