نقی زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای تیم ها متشکل از کارشناسان بهداشت محیط حرفه ای مرکز بهداشت هستند که در مناطق آلوده اطراف تصفیه خانه فاضلاب فعالیت دارند که سمپاشی تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: سموم مورد استفاده مورد تائید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد است و برای سلامتی انسان ضرری ندارد، شهروندان نگران نباشند.
کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان یزد ادامه داد: برای رفع کامل پشه ها در این منطقه باید کانون های مستعد از بین برده شود، لازم است تالاب ها، پوکه قنات ها و حوضچه ها سم پاشی و خشک شود.
وی تصریح کرد: تیم کارشناسی مرکز بهداشت استان در حال بررسی منشاء آلودگی پشه در محل تصفیه خانه فاضلاب است که نتایج آن اطلاع رسانی می شود.
بوی بد فاضلاب یزد و نیش پشه ها چند سالی است گریبان مردم شاهدیه، زارچ و اطراف دروازه قران یزد را گرفته است، وعده مسئولان مبنی بر انتقال فاضلاب تاکنون محقق نشده و ادامه مشکلات ناشی از فاضلاب با اعتراض مردم ساکن این منطقه مواجه شد.
جمعه شب هفته گذشته تعدادی از مردم شاهدیه با حضور در مسیر ورودی تصفیه خانه خواهان تلاش جدی مسئولان برای رفع این مشکل زیست محیطی شدند که مسوولان در زمینه رفع این مشکل قول مساعد دادند.
مجموع جمعیت بخش زارچ، شهر شاهدیه و بلوار جمهوری واقع در محدوده دروازه قرآن یزد حدود 50 هزار نفر تخمین زده می شود.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.