رئیس آموزش و پرورش بافق روز سه شنبه در حاشیه برپایی این بازارچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش آموز بافقی با راه اندازی بازارچه یاد شده در این شهر علاوه بر تحصیل علم و اندیشه، داد و ستد را نیز تجربه می کنند.
محمدرضا قاسم زاده، هدف از برپایی این بازارچه را آموزش مهارت در کلاس های کار و فن آوری و آگاهی یافتن از فنون و روش بازار داری با همت دانش آموزان در کنار تحصیل اعلام کرد.
وی افزود: در این طرح دانش آموزان علاوه بر فن آموزی در زمینه بازار و بازار داری با ورود به این عرصه به اقتصاد جامعه نیز کمک می کنند.
قاسم زاده گفت: آموزش مهارت های فن بازار می تواند تحول بزرگی در بازار کار ایجاد کرده و جوانانی که از این طریق مهارت کسب می کنند، آسان تر وارد بازار کار خواهند شد.
به گفته رئیس آموزش و پرورش بافق، دانش آموزان در این بازارچه، صنایع چوب، مواد غذایی، هنرهای دستی، ابتکارات و دست ساخته های خود را در معرض دید علاقه مندان و خانواده ها قرار دادند.
یک دانش آموز غرفه دار هم به ایرنا گفت: در این بازارچه دانش آموزان مهارت های زندگی،کسب و کار، روش های برخورد با مشتری و چگونگی فروش و کسب در آمد را تجربه می کنند.
وی افزود: در اینجا یاد میگیریم که هرکس در هر جایگاهی می تواند موثربوده و با تخصص خود درآمد زایی کند،مهم این است که به توانایی خود باور داشته باشیم.
این دانش آموز بیان کرد: بازارچه دانش آموزی به ما می آموزد که بتوانیم به اقتصاد خانواده کمک کنیم و در حمایت از تولید و کالای ایرانی نیز نقش داشته باشیم.
10 هزار و 500 دانش آموز در 80 مدرسه شهرستان بافق به تحصیل مشغول هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.