اسلام افشون روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با ایرنا افزود: در حال حاضر این شهر 12 زندانی جرائم مالی غیرعمد دارد که برای آزادی آنها 27 میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: همت و همراهی خیران و پیگیری مسئولان نقش مهمی در آزادی زندانیان دارد و در این خصوص همانند گذشته همه در این امر خیر همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل ستاد دیه یزد پیشتر گفته بود، همزمان با آغاز ماه رمضان تاکنون مردم نوعدوست مرکز استان و شهرستان خاتم با حضور در جشن گلریزان، پنج میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.
افشون افزود: از این مبلغ 2میلیارد و 700 میلیون ریال در جشن گلریزان یزد و بقیه توسط مردم خاتم اهدا شد و تا پایان ماه رمضان برگزاری 10 جشن گلریزان دیگر در بقیه شهرستان ها برای آزادی مددجویان زندانی پیش بینی شد.
مدیرعامل ستاد دیه یزد تصریح کرد: علاوه بر جشن های گلریزان افرادی که مایل به کمک هستند می توانند با هماهنگی ستاد اقدام کنند.
به گفته افشون هم اکنون 220 زندانی جرائم غیرعمد با 460 میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد 115 نفر با جرائم مالی، 93 تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
در سال 1397 با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم 182 زندانی غیرعمد با تامین 57 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده باشد، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال یزد قرار دارد.
استان یزد یا یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار نفر زندانی دارد که جرم اغلب این افراد که در چهار زندنی نگهداری می شود، مواد مخدر است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.