سیدعلی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط سه دستگاه خودرو متخلفان که اقدام به سرقت 100 کیلوگرم محموله آویشن کرده بودند شناسایی و ضبط شد.
وی با اشاره به دستگیری 6 متهم ادامه داد: برداشت آویشن از مراتع ملی غیرقانونی است و کسانی که اقدام به این کار کنند مجرم شناخته شده و به عنوان تخریب کنندگان مراتع به مراجع قضایی معرفی می شوند.
این مسئول با قدردانی از همکاری مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در زمینه برداشت گیاهان مرتعی با شماره تلفن 1504 (یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان) تماس بگیرند.
باقری گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت تمام وقت نسبت به گشت زنی و کنترل منطقه اقدام و وظایف خود را جدی با همکاری مردم انجام می دهند.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز پیشتر گفته بود: تاکنون 20 گونه گیاهان دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی‌ شدکه مورد استفاده شهروندان منطقه و سایر نقاط قرار می‌گیرد.
سید علی باقری با اشاره به اینکه کار شناسایی گیاهان دارویی منطقه همچنان ادامه دارد، افزود: کلپوره، کاکوتی، بادام‌کوهی، زیره سیاه و کور علف مار از مهم‌ترین آن‌هاست.
وی سایر گیاهان دارویی را درمنه، پونه، قیچ، اسپند، بنه ، هندوانه ابوجهل، افدرا، گون کتیرایی ، وشق(وشا)، مریم گلی، زرشک، سریش ایرانی، آنغوزه، ریواس و آویشن شیرازی ذکر کرد.
آویشن از تیره نعناعیان است، حدود 350 گونه دارد و در ایران 14 گونه گیاه معطر و چند ساله دارد.
عرصه‌های منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار وسعت دارد و مرکز این شهرستان 55 هزارنفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.